Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 26 juni 2014

SJUK IGEN.

Ont i halsen hostar och mår allmänt dåligt.Vill jag ju inte ha nu .Sånt skräp hör ju till höst och vinter inte nu när det är sommar.Suck .Ja ja det går ju över men man blir lite trött..
Tröstar mig med att se på den här söta kaktusblomman.Fick fröer från en man på Facebook och nu så har dom blivit så stora att de blommar.Färgen är ju toppenfin.

En Julgruppsväxt som nu får leva uteliv och har fått en plats i en av mina finaste krukor.

Har roat mig med en ny grupp med krukodling.På borden har jag en korg med Pelargon.En lyckta och en pelargon till.Framför på gruset i vita skruttiga krukan en ros i svarta fyrkantiga krukan en Kaprifol som jag hittade i häcken som växer mot grannen.Och bredvid den så är det två krukor med olika Liljor.

R har rensat grusgården och gjort så fint sedan flyttade vi hit en grupp trädgårdsmöbler.Och där till höger står mina krukor de syns inte på bilden men dom finns där.

Och bakom stenen på förra bilden växer den här Magnolian som fortfarande håller på att blomma.

Ännu en ros som även den växer där vid grusgården.Gillar den här aprikosa tonen,och den doftar gott.
Ghislaine de Fe'ligonde.
Den kan bli två meter hög men så hög har min inte blivit ännu .

Nej nu är det dags för en Alvedon mot huvudverk och halsont.

Ha det fint.

8 kommentarer:

  1. Stackare, får hoppas du kryar på dig innan värmen kommer! Men...då har du i alla fall någon vecka på dig att bli frisk!!
    Vilken fantastisk kaktusblomma, hur länge håller den sig!?
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Usch så trist. Hoppas du blir av med eländet snart. Vilken blomma ur en så liten kaktus. Måste vara kul att ha lyckats med den.

    SvaraRadera
  3. Söta kaktusar och läcker blomma.
    Krya på dig
    Anette

    SvaraRadera
  4. Hmm it appears like your site ate my first comment (it was super long) so I guess I'll just sum it
    up what I submitted and say, I'm thoroughly enjoying your blog.
    I too am an aspiring blog writer but I'm still new to the whole thing.

    Do you have any helpful hints for beginner blog writers? I'd genuinely appreciate it.


    My blog post; dentists brighton queensland

    SvaraRadera
  5. Whole grain breads, cereals and pastas have high amounts of thiamin. If you choose diet shakes, be careful to choose those containing more fiber with less sugar.
    A common problem, particularly in larger breeds of dogs, is
    problems with their joints as they age.

    Check out my blog post :: Athletic Greens home page

    SvaraRadera
  6. Wow, fantastic blog layout! How long have you been blogging for?
    you make running a blog glance easy. The entire look of your web site is excellent, as smartly as the content material!


    Feel free to visit my site :: เสื้อผ้าแฟชั่น

    SvaraRadera
  7. Good site you have here.. It's difficult to find high-quality writing like yours nowadays.
    I seriously appreciate individuals like you!
    Take care!!

    Visit my page :: united states map

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.