Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 7 juni 2014

Vad sa jag. Nytt hela tiden.

Nu fick jag en fin överraskning på min rond i trädgården.Kollade den här i går och då hade den inte börjat att veckla ut sina blomblad.Men i dag var den nästan helt öppen.Och den är rosa den där härliga rosa färgen som jag älskar.Fattar inte att första gången den blommade så var blomman gul,men nu är det rätt färg.

Blommorna dom är ju så maffiga och stora på dom japanska buskpionerna.

Och Malvan som jag köpte har slagit ut sin första blomma.Snyggt med de mörka ådrorna på blombladen.


Och en skäggiris står en bit ifrån Malvan så det blir blått och rosa i den delen av rabatten.
I går var vi på Namngivning av vårt lilla Barnbarnsbarn.Alla syskon och och vänner var där .Så himla trevligt.
Ha det fint.

5 kommentarer:

  1. Pretty portion of content. I simply stumbled
    upon your web site and in accession capital to assert that
    I get actually enjoyed account your weblog posts.
    Any way I'll be subscribing in your augment or even I achievement you
    access persistently quickly.

    my homepage :: erc vn

    SvaraRadera
  2. Fin pion och vilken fin färg på malvan. Jag har en likadan fast rosa.

    SvaraRadera
  3. Pioner är hur vackra som helst - små konstverk i verkligheten.

    Jag har ljust skära malvor, som dyker upp lite här och där i trädgården. Din färgkombination är spännande och trevlig.

    SvaraRadera
  4. Åh så jag längtar efter att få se min buskpion blomma - men det tar nog säkert ett par tre fyra sex år till. Din är underbar!

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  5. Mmmm, det är härliga tider som väntar nu...
    Allt går bara så fort och det känns som om allt går i blom samtidigt! Men, vad gör det egentligen?
    Malvan är underbar med sina ränder!

    Kram och ha en härlig dag :D

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.