Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 30 juni 2014

Vi fick regn.13 mm.

Lilja Lollypop.Ny för i år.

Ja så skönt att det kom regn.Hela lördagen så regnade det.Så nu är trädgården rentvättad och ser så fräsch och fin ut.Söndagen började mulen och grå men sedan blev det växlande och mycket sol ,varmt och skönt.men framåt kvällen drog mörka moln in och tempen dalade igen.
Även idag är det grått och regnet hänger i luften.
Hade besök av Marie och hennes Tomas och fick beställning på fler växter dom vill ha.Och det ska dom så gärna få.
Tycker om att dela med mig av det jag har


Två bilder på fetbladsväxter som blommar nu.Där dom växer ligger berget under så där blir så fort torrt.På bilden ovan ses lavendelplantor i bakgrunden dom trivs där i torkan dom med.
Och sedan följer här en rad bilder på de olika färger som Borstnejlikorna har i år.
Från vitt till mörkaste röda.







Kommer nog att hitta fler men det här är vad som blommar just nu.
I dag får det bli lite jobb inne.har en hög med tvätt som ska strykas och ett par byxor som ska ändras lite.
Ha det.

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Vad mycket fina nejlikor. Tänk vad mycket fint det finns!

    SvaraRadera
  4. Oj så många borstnejlikor du har , jag är väldigt okunnig när det gäller dom. Blommorna ser nästan ut som Kalmians blommor, jättefina. Ha en fin vecka/Carita

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.