Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 23 juni 2014

Längtar efter att kunna jobba ute.

Men då får jag bara springa ut och in mellan skurarna.


Vilken färg den har.Och dubbla lager blomblad. I år blev det inte av att så Pionvallmo.Annars



har jag massor med fröer.Ska nog ge dom till M så kan hon så ute vid torpet.Där vill dom ha en blomsteräng och vallmo passar ju bra att blanda med andra sommar blommor.

Tänk att jag aldrig kan komma ihåg vad den här växten heter.Den är så pampig.

Ringblommorna som jag hade här förra sommaren har frösått sej enormt.Man ser inte jorden för alla plantor 

Den röda Stjärnflockan.

Ja vad säger man.Dom blir bara fler och fler för varje år.



Vädd

Veronika av något slag.

Perukbusken blommar.

Vi har verkligen omväxlande väder här nu .Svarta moln kommer farande med god fart släpper lite regn och så tittar solen fram.Tempen är usel lite över tolv grader.
Vem har tagit vår sommar?
Var så snäll och lämna tillbaka den omedelbart.
Jag fryser ju.

5 kommentarer:

  1. Du har verkligen mycket blommor. Trivs gör dom ju, det syns och att de frösår sig så gärna. Ringblomma är en blomma jag glömmer, men den lyser ju verkligen upp. Nästa år ska den bli sådd.
    Vi har också omväxlande väder, men så kallt är det inte.

    SvaraRadera
  2. These are truly fantastic ideas in concerning blogging.
    You have touched some fastidious things here. Any way
    keep up wrinting.

    Have a look at my site ... Judy Neinstein

    SvaraRadera
  3. Den som du inte vet vad den heter är väl en Rodgersia av något slag tror jag.Dom gillar jag, stora och fina . Perukbusken har vi inte vågat köpa, jag vet inte om den klarar vår zon, den är väl lite kinkig. Ha det fint trots vädret/Carita

    SvaraRadera
  4. Den du inte känner till kan vara en Rodgersia pinnata eller sambucifolia. Jag har bronsrodgersia, där bladen är lite annorlunda än din och blommorna är vita.

    SvaraRadera
  5. Very greɑt post. ӏ simply stumbled upon уour blog and wished tо sayy that І hɑve tгuly lovd surfing ɑround yoսr weblog posts.
    Aftеr all I'll be subscribing tߋ your rss feed annd I hope ʏou write again veгy
    soon!

    Take a look at my blog post - my web site

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.