Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 23 juli 2014

+29 och nu får det vara nog.

Orkar inget nu om dagarna.Borde gå ner i källaren och sitta där.Svalt och skönt.
Kan inte vara på altanen heller i dag.Trots två stora parasoller som ger skugga.

Vad sägs om den här Gladiolusen.Så vacker teckning det mörka ser ut som sammet.


Kommer en annan färg snart.En ljus har jag för mig.Kommer inte riktigt ihåg.

Och den här Begonian blir bara vackrare för var dag som går.Glad att jag sparade dom knölarna.


Försöker att få det att se lite svalare ut på altanen med vatten och ljus i en skål.Man kan ju lura sig ibland.

Varmaste dagen i sommar och då börjar mina händer strula igen.Har varit bra nu en längre tid.Inbillade mig att de var på väg att läka nu.Men så bra fick det inte vara.
Slut på gnäll.
Hoppas ni har det bra.

6 kommentarer:

  1. Puh ja. Först trodde jag att du hade hittat en blå daglilja. Ovanligt vacker gladiolius var det istället. Att de orkar blomma.

    SvaraRadera
  2. Ben sizin çiçekleriniz den ilham alıyorum, onların hepsi çok güzel.
    http://sibelincicekleri.wordpress.com/2013/12/08/cicek-tasarimlarim-bu-kitapta/

    SvaraRadera
  3. Väldigt vackra färger både på gladiolusen och begonian.

    Vi hade lite drygt 30 grader idag och det ska visst bli varmare imorgon. Orkar inte heller göra så mycket i denna värme.

    SvaraRadera
  4. I don't even knoww the way I finished up right here, however I believed this
    publish waas good. I do not recognise whoo you are but certainly
    you're going to a famous blogger should you aree
    not already. Cheers!

    Feel free to surf to my web blog ... Clash of Clans Cheat

    SvaraRadera
  5. Vilken gladiolius! Här i Wales är det faktiskt också varmt och fint. Kanske inte lika varmt som i Sverige, men behagligt.

    SvaraRadera
  6. Vilken FANTASTISKT vacker gladiolius! Visst är det för varmt - på dagarna - men vilka underbara kvällar. Ikväll har vi druckit Sangria för första gången på 25 år (vädret är ju tropiskt och väldans passande) och så badat i poolen. Så just nu mår man som en prinsessa.....trots urinvägsinfektionen!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.