Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 22 juli 2014

Lååång väntan.

Ja då menar jag lång.Tror det är minst 8 år om inte längre sedan jag satt den här Dagliljan.Sedan har den flyttats på en massa gånger när bland annat ett nytt avlopp skulle grävas.Och den har hamnat för skuggigt.Men så grävde jag upp den i en sista räddningsaktion och satt den i en stor kruka och se nu blommar den.Och den var värd all väntan jag gillar ju ljusa färger och den här gulvita är fin.


Många knoppar kvar.

Tyvärr så har jag inte namn på en enda av mina Dagliljor.Men är så glad för dom jag har. En sort har blommat tidigare och den har klart gula blommor.

Färgen på den här är läcker.

Och denna har blivit jättestor.Plantan börjar bli enorm.

Den här är ganska ny men inte så ny så jag hade börjat skriva upp namn.

Funderar på om jag inte ska skaffa någon mer Daglilja.Dom har ju en lång blomningstid.
Och de kommer ju i en period då mycket redan har blommat över.

Vi har satt på vattenspridaren idag.Trodde att vi skulle få lite regn i går då det tornade upp svarta åskmoln och det började mullra men som vanligt gick det förbi oss.
Nej nu måste jag ut och vattna alla krukor.Ja inte själva krukan utan det som är planterat i dom.

Ha en fin dag.

10 kommentarer:

  1. De är precis lika vackra utan namn. Jag gillar också den grålila färgen. Skaffa du några till! Finns det blå?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte en aning men tror inte det.

      Radera
  2. Pretty nice post. I just stumbled upon your blog and wanted to say
    that I have really loved surfing around your blog posts.

    In any case I'll be subscribing to your feed and I'm hoping you write once more soon!

    Look at my page: go zobaczyć

    SvaraRadera
  3. Det vattnas här med... åskan har mullrat men inget regn :( vackra Liljor! måste plantera fler hos mig... .) Ha det.

    SvaraRadera
  4. Den som väntar på något gott :-) Dagliljor är tacksamma, dem bör man ha många av!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Fina dagliljor, våra börjar också blomma nu. Jag skall lägga in några bilder snart. Ha det fint/Carita

    SvaraRadera
  6. Så vackra:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Ԝhat's սp to all, how іs everything, I think every оne
    is getting more from this site, and your views ɑre nice for new viewers.


    my web ρage :: code starpass gratuit

    SvaraRadera
  8. Howdy! Ѕomeone in my Myspace ɡroup shared thіs website with us so I сame to check іt oսt.
    I'm dеfinitely loving tҺе information. Ι'm book-marking and will be tweeting thіs
    to my followers! Terrific blog аnd fantastic design and
    style.

    Feel free tо surf to mƴ web-site: generateur de code starpass

    SvaraRadera
  9. constantly i used to read ѕmaller articles or reviews
    that as well cleаr thеir motive, and thаt iѕ ɑlso happening with tɦis article whicҺ
    I аm reading here.

    My web paցe: code starpass gratuit

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.