Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 13 juli 2014

Måste bara visa.





Detta är vad jag roar mig med på min bloggsemester.Var bara tvungen att visa er.Jag provar att gjuta med stengips och det går så himla bra.Och så kan man måla med hobbyfärger eller göra så att figurerna rostar eller använda koppar som man kan få att erga.Inga stora formar de här första som jag provar med.Fanns många att välja på.Och det är roligt.Man kan använda de små hjärtana till att dekorera krukor med .Bara fantasin sätter gränser.Ett bra pyssel när snöstormen viner runt huset.

Ha det fint.

6 kommentarer:

  1. Så snyggt! Sten gips...det måste jag kolla upp mer:))
    Tack för tipset!!

    SvaraRadera
  2. Det där var verkligen vackert redan nu som icke bearbetat.

    SvaraRadera
  3. Kollossalt fint! Men hur gör du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har små formar som jag häller stengips i sedan får det stå och bränna i ett par timmar.gipset ska bli som pannkakssmet ungefär.Går lätt att ta ur formarna .Kram.

      Radera
  4. Stengips är ett helt nytt material för mig. Verkar som det går att göra väldigt små detaljer. Finns säkert oanade möjligheter. Roligt att du är tillbaka i bloggandet förresten. Har saknat dig lite... Kram Anette

    SvaraRadera
  5. I am sure this post has touched all the internet viewers, its really really good paragraph on building up new blog.



    Here is my blog: webpage ()

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.