Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 25 juli 2014

Nya för året.

Ökenhibiscus.
Så såg den ut i går och på nästa bild ser  den lite annorlunda ut.Gillar den färgen.
Och av namnet att dömma borde den trivas nu i ökenvärmen.
 
Den andra färgen på Gladiolusen som jag skrev om i förra inlägget blev ju en mycket passande kompis till den blålila Även denna har ju en lila ton men ljusare.



Nu har jag bara en lilja nej nu kom jag på två till är det av de nya som inte har blommat ännu
Denna heter Black Beauty.
Vi har jobbat hårt här på morgonen.Vi får nya sängar idag ställbara.Så vi har tömt sovrummet och städat noga.Putsade fönstret när vi ändå var i farten.Gissa om vi var svettiga sedan.Själv sitter jag här nu i morgonrock efter en kall dusch.
Hoppas vi kommer sova gott i nya sängar och nya påslakan .
Ha en fin dag.

3 kommentarer:

  1. Ursnygga. Förra året hade jag också en Ökenhibiscus - vart tog den vägen? Den ser inte ut att passa i öknen.

    SvaraRadera
  2. Ökenhibiscus har jag inte sett tidigare, den är verkligen fin och gladiolerna också. Härligt med nya och nybäddade sängar, det är så mysigt att krypa ner under sköna rena lakan och helst svala. Här är jättevarmt och torrt fortfarande men nu väntar jag verkligen på att vi ska få regn. Ha den fint/Carita

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga blommor! Ökenhibiskusen blev jag nyfiken på! Var har du skaffat dig en sådan?
    Den första gladiolusbildens blomma har en underbar färg /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.