Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 17 juli 2014

Rosornas tid.

Louise Odier
Rosorna har kommit igång så fint.Alla blommar Men vad man får vattna.Vi har görtorrt.Inte en droppe regn fick vi av det senaste lågtrycket.Vattnar och vattnar.Såg att björkarna som vi har i kullen ovanför oss börjar vara gula och bladen släpper..

Flammentanz

Inget namn

Schnewiitchen

Ghislaine de Fe'ligonde
knopparna är nästan orange och så bleknar dom till lite rosa för att sedan bli vita.

Namnlös

Flammentanz
Gallicaros.

Och så den vita som är så vacker .Men jag vet inte vad den heter.Blommar i några veckor sedan är det slut tyvärr kommer den inte igen.
Så vackert nu trots torkan jag njuter.Plockar lite ogräs här och där när jag vandrar runt ute.

4 kommentarer:

  1. Många fina rosor även om du inte kan namnet på alla. Louise Odier har jag också och gillar den verkligen.

    SvaraRadera
  2. Va många fina rosor du har!
    Ja, nu är det riktigt torrt ute och det är mycket som slokar i värmen. Vi får kämpa på med vattningen och be till vädergudarna att vi också kan få några droppar snart:-)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Visst blommar rosorna bra i år, men första omgången blad blev väldigt fula hos mig. Jag fick stripa grenarna från de angripna bladen och det såg inte så tjusigt ut med pinnar med rosblomma i toppen ;-)))! Men, nu kommer nya, helt oskadda blad och det ser genast mycket trevligare ut!
    Dina rosor ser dock helt fantastiska ut! /Anja

    SvaraRadera
  4. Den vita var verkligen vacker! Förstår att du njuter den tiden den blommar :)
    Kramar Anna

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.