Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 31 juli 2014

Sensommarfägring.

Nu börjar dom sensommarens vackra blommor .Här är det en rosa  Rudbeckia som till alla bin och humlors stora glädje börjat blomma.

Och Höstanemonen vill inte vara sämre den.En vacker blomma och jag gillar knopparna.

Rosenstav.Lite rolig i sitt sätt att blomma.

Blå Bolltistel. Vackrast innan blommorna öppnar sig.Också den en favorit bland bin och humlor.

Ännu en Rudbeckia

Och så en vit.

Flox med en blomfluga.

Prärielöken blommar med stora klasar med små klockor.

Och så en liten rackare som blommar för andra gången i år.
Pulsatilla turczaninovii.

Kan ni tänka er vi fick hela 6mm regn.Kunde ha tagit emot mycket mer.
Men i dag är det inte så där hett.Fast det blåser ganska mycket.
Men man får väl vara nöjd.
Hoppas ni har fått ta del av lite nederbörd ni med.

7 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Så många fina sensommarblommor du har. Det är så fint att ha blommor under hela sesongen så att sommaren blir så lång som möjligt. Äntligen har vi fått lite regn efter all torka, men vi har bara fått 6-7 mm, alldeles för lite men bättre än ingenting. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  3. Vi fick 5 mm igår och hela 16 mm i natt - så mycket har vi inte fått på en gång på hela säsongen. Så nu är vattentunnorna fyllda, växterna har fått sig en ordentlig vattning och jag är på mycket bättre humör:-)

    Det finns så många fina växter som blommar på sensommaren och de du visar är verkligen vackra!

    Kram Nora

    SvaraRadera
  4. Höstblommorna är så fina nu fast det är högsommar, de är pålitliga att blomma många veckor nu. Gillar att de ofta är stora och lite "vräkiga".

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  6. Finns fortfarande mycket fint att njuta av i trädgården.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Så mycket fina sensommarblommor. Den lilla pulsatillan ömmar jag speciellt för.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.