Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 27 juli 2014

Skönt med ett bad.






Fullt med badgäster och jag som glömde byta badvattnet.Men det verkar inte som att det gör något.Det badas och plaskas för fullt samtidigt som dom kvittrar .Och dom stänker ner krukan som står där.Ser ni så blöt den är.Sedan dom badat klart sätter dom sig på kanten av den krukan och putsar sina fjädrar.Jag tycker dom är så underbart söta när dom håller på där och badar.



Här har jag lyckats fånga en som fladdrar över vattnet.Vet inte om den ska bada eller om den är klar.
Fågelbaden har verkligen kommit till nytta i sommar.
Vi har fått några droppar med regn i natt .Men det var som en droppe i havet.Så nu går vattenspridaren för fullt igen.
Ha en skön söndag.



8 kommentarer:

  1. Så härliga bilder och så underhållande det måste vara att studera badfåglarna. De verkar inte störas nämnvärt av din närvaro fat du kanske har stått jättelångt bort och zoomat. Nu ser man hur viktigt det är med vattenblänk i trädgården och pilfinkarna käkar säkert massor av insekter och ohyra i utbyte.
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag stod på övervåningen vid öppet fönster och Zomade in .Jättekul att titta på fåglarna.Och dom käkar bladlöss i träden.

      Radera
  2. Det är så härligt med fåglar i trädgården och den här sommaren har vi verkligen fått fylla på i fågelbaden. Här väntar vi fortfarande på regn. Ha det fint/CArita

    SvaraRadera
  3. Nice post. I learn something new and challenging
    on blogs I stumbleupon everyday. It will always be usefuhl to read through content from other writers and use a little something
    frdom other websites.

    My web bllog buy twitter followers cheap 100% human hair wigs

    SvaraRadera
  4. Det ser härligt ut för dom små fåglarna.

    SvaraRadera
  5. Heya! I'm at work browsing your blog from my new iphone!

    Just wanted to say I love reading through your blog and look forward to all your posts!

    Keep up the fantastic work!

    My web page :: Online Doctor

    SvaraRadera
  6. Keep this going please, great job!

    my blog post: ดูหนังออนไลน์

    SvaraRadera
  7. I do consider all the ideas you have introduced for your post.
    They are really convincing and can definitely work. Still,
    the posts are very brief for novices. May you please extend them a bit from subsequent time?
    Thank you for the post.

    my homepage; ankara matematik özel ders

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.