Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 3 juli 2014

Tror jag tar lite bloggsemester.

Ja så blir det.Känner att just nu behöver jag samla krafter till andra saker så det blir ett litet uppehåll på mina inlägg.och de flesta av er som läser min blogg har nog semester ni med.

Dom här två rosorna har i år så otroligt fina oskadda blad.Blanka och fina.

Och blomman är nog minst lika fin.

Praktbetonika.


Rödbladig vit Penstemon

Mjölkklocka

Lite här och där har det kommit upp Vallmon från förra årets.Fröna hittar egna vägar.Och de är ett bevis på att sniglarna har minskat mycket i år.

Så vackert bladutspring på en brokbladig Flox.

Rosa Mundi.


Kransveronikan  växer sig jättestor även detta år.
Nu kommer jag fotografera och samla bilder i en mapp så jag kan visa när jag kommer tillbaka.
Önskar er en riktigt skön sommar och hoppas värmen kommer tillbaka snart.
Ha det fint.

8 kommentarer:

  1. Det var många vackra blommor!

    Ha en bra semester och jag hoppas också att vi får mera värme.

    SvaraRadera
  2. Så känner man ibland. Ta du litet semester och så är du välkommen åter.
    Den gula rosen är ju så fin och ser ut att dofta.

    SvaraRadera
  3. Ha nu en riktigt skön sommar i din vackra trädgård!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Fina blad på din brokbladiga flox!
    Önskar dig en trevlig blogg paus!

    SvaraRadera
  5. Klart man behöver lite semester ibland men jag ser fram emot när du kommer tillbaka för det är alltid roligt att titta in. Mycket fint som blommar hos dig nu och jag låter mig inspireras. En kransveronika skulle jag vilja ha och den roliga tvåfärgade rosen, jistanes! Så friska och fina de ser ut dessutom. Här är det mycket bladlöss i år.
    Så tackar jag för att jag fick namnet på praktbetonikan som också blommar här. Köptes på växtmarknad i fjol med plastkniv som namnskylt och texten regnade bort fortare än jag han lägga namnet på minnet.
    Önskar dig mycket sol och avkoppling i glada vänners lag
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  6. Smart av dig att ta bloggsemester. Funderade på att göra just det för en stund sedan, men kunde inte riktigt bestämma mig. Det kanske blir lite färre inlägg i stället. Hoppas att du har det jätteskönt!

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  7. After looking into a number of the articles on your
    website, I truly appreciate your way of writing a blog.
    I book-marked it to my bookmark website list and will be checking
    back in the near future. Please check out my website too and tell me your opinion.

    Here is my web blog :: evansville Roofing

    SvaraRadera
  8. All the most effective for you. I adore your web site, so much high quality content on it!
    All the very best.

    Feel free to surf to my website :: seo agentur
    nürnberg ()

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.