Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 30 augusti 2014

Ännu blommar det i trädgården.

Blev så glad när jag såg att den här Clematisen börjat om med ny blomning.Vet att det stod på lappen att den brukade komma med en andra blomning på hösten.Satt den för många år sedan och jag har flyttat den ett par gånger .Men nu verkar den ha hämtat sig igen.Första året efter plantering såg man inga blad bara blommor.Otroligt fin.Nu kommer jag inte ihåg varför jag flyttade den.Men hoppas nu att den kommer bli lika fin igen.



Fröer från samma Clematis i två olika stadier.Den lurvig tycker jag ser så go och mjuk ut.

Nu har jag varit på undersökning hos Hud avdelningen  Nyköping.
Ska börja åka tre gånger varje vecka och få ljusbehandling  av min händer.Längre fram ska det bli en test för att se om jag kanske har allergi mot de trädgårdshandskar jag använder eftersom klådan och utslagen kommer samma tid som jag börjar jobba i trädgården.Nu hoppas jag att de behandlingar som jag ska genomgå gör nytta.Mina händer har den här sista veckan visat tecken på att det är på tillbakagång och jag har inte haft någon klåda.Fast jag byter fortfarande hud på fingrarna.

3 kommentarer:

  1. Klematisen är jättefin i sina olika stadier.
    Om du misstänker att det är trädgårdshandskarna, undrar jag om du prövat utan. Det går ju även om man blir smutsigare under naglarna. Men jag tror att du prövat förstås. Hoppas du får lindring på dina besvär.

    SvaraRadera
  2. I really like it when folks get together and share ideas.
    Great site, continue the good work!

    Here is my web blog sewing machine reviews

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig klematis. Undrar om det inte varit en riktig klematissommar och remonterande är ju extra tacksamma. Själv är jag bl.a gummiallergisk så det är bara tyg och skinnhandskar som funkar här, men allra helst jobbar jag utan, om jag inte har sår förstås och naglarna ser ut därefter.
    Hoppas behandlingen hjälper.
    Varma kramen
    Anette

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.