Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 3 augusti 2014

Blixt och dunder.

Dom här Tigerliljorna är bra charmiga.Dom lyser upp hela trädgården nu med sin orange färg.Var och fotade i går kväll och i morse fick jag se att jag hade haft närkontakt med någon av dom .Jag hade en orange slinga i luggen.Fattar inte att jag inte såg det i går kväll.
 
Och så har vi en nyhet för året.En fylld lilja .
Flore Pleno.
Den här är inte helt utslagen ännu.

Annars så ser den ju ut som den vanliga Tigerliljan.Bra ännu läckrare.

Vaknade av ett kraftigt Åskväder vid tresnåret och jisses vad det blixtrade.Hela tiden.Som tur var kom det inte rakt över oss utan gick lite på sidan.Men vi fick bra med regn.15mm.Det tackar vi för.Så i dag behöver jag inte springa runt med vattenkannan.Skönt.
Och vattentunnorna är fulla med fint regnvatten.
ha en skön söndag.



4 kommentarer:

  1. Vilka härligt fräkniga madamer! Den dubbla tycker jag ser ut som nåt köttätande från science fiction film.
    Gott med regn. Vi väntar på vårt.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Oj vilken vacker Tigerlilja, men samtidigt ser den lite farlig ut, man kanske förstår varför den fick det namnet.
    Jag hade också ett inlägg som hette Blixt och dunder för ca 3 inlägg sedan, då den 27 juli blev samhället översvämmat men vi på landet klarade oss.
    Nu har vi lite regn och åska varje dag och fortfarande kvalmigt.
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera
  3. Vilken otroligt vacker headerbild! Och tigerliljorna är vackra - fast ganska småblommiga. I alla fall mina!
    Vi hade sånt hemskt åskväder natten till idag att Santos väckte oss och var skräckslagen. Och det är inte lätt att lugna en hund.....
    Dessutom pajade min nyrenoverade fasta dator, nätverkskortet gick tydligen så jag kommer inte ut på nätet på den!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  4. Visst tar dom för sig, tigerliljorna, dom syns verkligen när dom blommar. Fina humlebilder också, dom har verkligen kommit fram nu i värmen och bara vimlar omkring solhatten. Ha det fint.Carita

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.