Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 14 augusti 2014

Dolda skatter

Tänk vad man kan hitta när man äntligen kommer sig för att rensa ogräs i en grusgång som ju ligger lite gömd.Gissa om jag hittade Julrosor i massor där i gruset.Ock då menar jag massor.Här har jag satt ner en del som får stå i den här stora trätunnan på tillväxt.

Dom här ska jag fråga M och T om dom vill ha och plantera vi torpet.

Även den här krukan med fyra stycken Julrosor får dom ta om dom vill.
Så spännande det ska bli att se vad det blir för blommor på dom här självsådda plantorna.De flesta växte utanför rabatten med mina allra finaste Julrosor.
Så nu har man något nytt att gå och vänta på.

4 kommentarer:

  1. Så roligt och så spännande. Här är de lite mer svårflörtade.
    Anette

    SvaraRadera
  2. Tänk vad mycket spännande man kan få fram när man börjar titta lite runt om växterna. Julrosor kan ju bli hur fina som helst eller också bara något man inte tycker är snyggt. Ha det fint.Carita

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att hitta så mycket självsådda plantor. Kul att kunna ge bort.
    Vad kul att du fick veta namnet på fjärilen. Jag försökte leta men hittade ingen som stämde riktigt.

    SvaraRadera
  4. Julrosor kan verkligen fröa av sig. Jag har börjat klippa av fröställningarna för att slippa stå inför faktum att jag inte vill slänga alla fina småplantor som kommer upp året efter. ;)
    Samma "problem" har jag med aklejor och fingerborgsblommor. Däremot drar jag utan ångest upp och slänger lammöron, prästkragar och mattram som kommer precis över allt. Kultivatorn är ett mycket bra redskap då. :)
    Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.