Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 12 augusti 2014

Före och efter.

Gissa om jag är nöjd med mitt jobb.Tog hela förmiddagen men nu är det gjort och jag gick nog ned något kilo på kuppen.Så här såg det ut innan jag började klippa.


Och så här blev det efter mycket klippande.Nu får jag gå och kolla i några dagar för att se om jag behöver klippa lite mer.

Gillar verkligen när stammarna syns.Dom är ju så vackra.
Hade tänkt att göra mer i trädgården idag men orken tog liksom slut.Och det är kvar i morgon då jag har hämtat mig.

6 kommentarer:

  1. Ja hur snyggt blev inte det?
    Hur snyggt som helst!
    Man borde försöka stamma upp mer än man gör tror jag för att få in luft och fram vackra stammar istället.
    Bra jobbat :)
    Nu har temperaturen sjunkit så jag till och med kan tänka mig sitta med datorn i knät ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Nu syns det ju att det är ett träd.Hoppas du gick ner något kilo, även om det inte var syftet (jag vet inte om du behöver det, men du skrev det själv)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag behöver det.Har ju diabetes 2.Måste ta två tabletter per dag.Har lyckats bli av med 5 kg.Nu är det bara 10 kg kvar.

      Radera
  3. Hej Gunborg!
    Jättesnyggt! Ormhasseln måste klippas för att de vackra stammarna och grenarna ska synas.
    Jag gjorde också en jätteklippning av min och fick på kuppen tre väldigt fina stammar. Har inte bestämt ännu var de får pryda någon plats.
    Men, sitter dina kilon så löst ,-)))? Mina gör det då inte hur mycket jag än sedan jobbar ;-)! TYdligen lyckas jag alltid stoppa i mig mer energi än vad jag gör av med ;-(!

    /Anja

    SvaraRadera
  4. Nej du Anja inte sitter dom löst inte.Får kämpa för varje kilo som ska bort.Hela vintern och vår och försommar har jag försökt promenera varje dag.Och det går sakta neråt.Skam den som ger sig.
    Gunsan.

    SvaraRadera
  5. Besvärligt är det med de där extrakilona - upp med raketfart men sedan fastnar de i en rundbana runt magen.

    Det blev väldigt fint efter klippningen - ett sådant där läge då "less is more".

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.