Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 23 augusti 2014

Helg och känner mig lite lat.

Nu är dom på gång.Dom vita Höstanemonerna.När skymningen sänker sig så lyser dom så fint där ute.Det är den här tiden som vita blommor är ett plus i rabatterna.
Snart kommer Sköldpaddsörten att lysa upp i ett ganska mörkt hörn av trädgården.
Har tagit en bit av den för ett tag sedan för att ge bort.Och på den plantan har det slagit ut en blomma.
Gick så bra så jag ska nog gräva upp en bit till  som jag ska ha själv och sätta lite ljusare.

Även den här ska jag gräva upp en bit av och ge bort.


Nu blommar Klippståndet som har klarat sig från snigelangrepp ganska bra i år.Bladen är ju vackra om dom får vara hela.
Har inte gjort någon nytta ute idag.Tog och strök lite som låg i en hög.Det gör sig ju inte självt.Och det går fort om man bara kommer igång.
Nu lyser solen igen.Nyss regnade det .Omväxling i vädret måste jag säga.
Har tittat på många avsnitt av nya Året i trädgården med Monty Don.
Dom finns att se på You Tube Där finns också många avsnitt från Chelsea Flower show.
Roliga program att se.Man får lite tips om vad man kan göra.

4 kommentarer:

  1. Jag visste inte att det fanns så rent vita höstanemoner. Snyggt. Och vita sköldpaddsörter visste jag inte heller , förrän du skrev att du hade.

    SvaraRadera
  2. Jag köpte en vit höstanemon förra året men den har inte blommat ännu, jag hoppas den blir lika fin.Klippstånd är så vackra på hösten om sniglarna inte kalasar på dom. Ha en fin vecka.Carita

    SvaraRadera
  3. Nice post. I learn something totally new and challenging on sites I stumbleupon on a daily basis.
    It will always be exciting to read through content from other authors and practice something from other web sites.



    Also visit my blog ... best acting schools los angeles

    SvaraRadera
  4. Man måste få vara lite 'lat' också ibland för att hinna njuta av det goda. Vit Höstanemon är så vacker. Köpte en kruka på Blomsterlandet för någon dag sedan för att ha på balkongen bland höstens blommor.
    Monty Don är absolut den bästa på att göra trädgårdsprogram och jag brukar också se dom avsnitten om och om igen :=)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.