Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 26 augusti 2014

Leker inne.Ute regnar det.

Eftersom det regnar får man hitta på lite kul inomhus.Så jag har satt fart på min broderimaskin och broderat några söta nallar.Dom här ska bli fler med andra motiv också som sedan ska sys ihop med andra rutor och ränder av olika tyger som jag ska plocka ihop.Sedan ska det bli ett barntäcke att ge bort till någons lilla baby.Det kommer väl fler barnbarnsbarn i framtiden.
Nu ska jag gå igenom alla broderifiler som jag har på cd skivor så att jag hittar fler söta nallar eller andra figurer.

Dom här rutorna hade jag liggande sedan lång tid tillbaka.Tror jag ska försöka få in dom i täcket.Har ganska många lika dana.
Regniga dagar är det bra att ha något roligt att göra.

4 kommentarer:

  1. Det låter jätteroligt. Någon broderimaskin har jag inte, men jag kan föreställa mig att det är kul. Hoppas det kommer en liten baby som vill ligga under det täcket.

    SvaraRadera
  2. Vilka fina lappar! Det är alltid roligt skapa något av textil. Har ingen broderimaskin, men gör lapptäcken av textil coh garn.

    SvaraRadera
  3. Jösses, vad man kan göra med dagens maskiner... Jag sydde lapptäcken för 30 år sedan men inte med några fina nallar!
    Tänk om jag hade en sån maskin.... Oj vad jag hade sytt till mitt första lilla barnbarn Aron :)

    Om du inte vet vilken bebis som ska dra täcket över sig och känner att du inte vill ha det liggande på "hög" och kan tänka dig att sälja.... ;)

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ett nytt barnbarnsbarn på gång .Kommer i Mars om allt går som det ska.Jättekul att kunna göra täcken och ge bort.Har gjort ett förut till det första barnbarnsbarnet och det blev mycket uppskattat.
      Kram/Gunsan.

      Radera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.