Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 19 augusti 2014

Nya växter till kruka och rabatt.

Hittade en planta som jag trodde först var en Alunrot men såg sedan att det var en Klockvippa.Härlig färg kombination på dom bladen.Den fick följa med hem idag när jag var och letade efter en klätterros.

Små höstastrar ramlade också ned i min kasse.Gillade den färgen.

Och titta här.Jag hittade några Gentiana.Dom här är låga och har större blommor en dom som jag sått.Och så fick jag tag i några nya Lewesia.Heter Lewesia Eldora.


Nyckelpigehuset passade bra tillsammans med blommorna.

Klätterrosen jag fick tag i heter Coral Dawn och blomman ska bli Orangeröd.Blommar Kontinuerligt.Och doftar.Den har några knoppar så jag får se den blomma i år.
Annars var det lite dåligt med klätterrosor att välja på.Men den här tror jag blir bra.
Hade en vit Clematis här förut men den gav upp i den tokvarma sommaren.
Allt det nya är nu planterat och jag grävde upp mina Blåbärsbuskar och satt dom i stora hinkar med ny rododendronjord.Och soligare mot vad de stod i rabatten.Där var det ganska trångt så i år blev det inte ett enda blåbär.

3 kommentarer:

  1. Så mycket fint du handlade. Det blev vackert arrangemanget med nyckelpigehuset.

    Det är roligt att handla växter. Jag brukar ha en lapp med vad jag SKA ha men den stämmer inte alltid med det jag har med hem, varken till sort eller antal.

    SvaraRadera
  2. Klockvippan liknar verkligen alunrot. Visa bild när det blir blommor - för det låter som det skulle bli det. Mycket annat fint också.
    Jag har kommit på att jag ska tömma en rabatt, som det bara växer näva i. Så kan jag få hitta på nya växter. Dock öser det ner, så det känns inte så kul att ut och gräva.

    SvaraRadera
  3. Så många fina växter du hittade som blommar nu, det blir fina höstplanteringar och kanske fina nästa år också hoppas jag. Ha en fin vecka.Carita

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.