Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 10 augusti 2014

Söndagsfägring.

Fler som gillar samma blomma som jag.Den här har några år på nacken men namnet är som vanligt borta.Knoppar ser ut som små ballonger innan den öppnar sig.Man kan se en till vänster i bild.
Och så är det mina ben som ser ut som stolpar .Vände på kameran när bilden skulle tas.Fniss

Nerium.
Härlig röd färg.Såg massor av dom som stora buskar på Kanarieöarna när vi var där.Vita rosa och röda.

Min favorit Flox som har hittat till trädgården utan min hjälp.Har inte köpt och planterat den.Men tycker jättemycket om den.

Bredvid står  Perskovian med sina lavendelblå Blommor och grågröna blad.

Drakmynta.
Har grävt upp en bit av den till M och även vit Sköldpaddsört.

Här har jag samlat det som M och T ska få.Tog även upp Hasselört och en liten Hosta med blågröna blad.

Den vita Vädden fortsätter så snällt att blomma om och om igen.

Har märkt att dom stånd med Rudbeckia som jag har i långa rabatten älskas mest av fjärilar.Dom som jag har i en stor kruka där är det Humlorna som är flest.


Här var det båda sorterna som satt sig för ett mål mat.

Tänk att i natt vaknade jag av att det började regna ute.Vi fick 6 mm till.
Det här är ju perfekt att det kommer på natten.Hoppas vi får lite till i morgon.

2 kommentarer:

  1. Mycket fint du visar. Jag har mest visset hos mig. "Ballongblomman" kan nog heta Platycodon Campanulaeae.

    SvaraRadera
  2. Härliga tider för alla insekter nu och så vackert när det myllrar och fladdrar bland solhattarna. Gillar den vita vädden.
    Kram
    Anette

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.