Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 21 augusti 2014

Städat i växthuset.

I dag så tog jag tag i växthuset och slängde ut en del av Tomaterna.Det blev så misslyckat med Tomaterna denna sommar då växthuset blev som ett värmeskåp med alldeles för varmt för dom stackars Tomaterna.Och jag hade otur med dom jag valt tyckte inte dom smakade gott och en sort har haft Pistillsjuka.
Men jag har en del kvar på andra sidan som inte syns här på bilden.
Men nu känns det mysigt att gå in där igen när jag nu har plockat och städat lite.

Och så har jag satt in alla mina Aurikler .Det här myckna regnandet gillar dom inte.Och eftersom jag inte har skydd över dom så regnar ju den vackra farinan bort och den vill jag ha kvar.
Och en del har jag planterat om några har jag slängt.Dom hade blivit så fula.Alla har fått  lite putsning så nu ser dom fina ut.

Även dom Pelargoner som jag har fick komma in.Dom gillar inte regnet .


Vad jag gillar den här Hibiscusen.Tycker blomman är så fin.

Och Ökenhibiscusen växer fint i sin kruka med dom små hararna.
I morgon ska jag fortsätta med rabatterna och klippa bort överblommat och gräva bort en del som jag inte tycker så värst mycket om då dom blir fula efter blomningen och skickar ut rotskott som kommer upp där dom inte är välkomna.

1 kommentar:

  1. Så fint och mysigt i växthuset och så många auriklar Du har. Men så trist med tomaterna. Det har ju onekligen varit en tuff sommar. Här mår de bra än då länge. Nu kommer ju problemet med att man vill vädra ut fukten för att undvika bladmögel men samtidigt vill man ju inte släppa ut värmen. Svår ekvation i ett litet knökfullt knökfullt växthus.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.