Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 16 augusti 2014

Trevlig överraskning

Det här var ju roligt att upptäcka när jag kom hem från dagens promenad.Fattar inte att dom inte har dragit min blick till sig tidigare.Men det är väl så att det var ju inte något som jag har väntat på och då tittar man på annat runt om.Den här Magnolian har klarat sommarens torka och värme alldeles utmärkt.Så vacker i bladen och sättet den växer på.


Runt och bulligt växer den.Synd att det på andra sidan och grannens tomt ser rent ut sagt för jäkligt ut.Nässlor,Fläder som hänger ut över hos oss och som jag klipper bort varje år.Komposthögar som är helt igenväxta med ogräs.På ett annat ställe har dom ett äppleträd där frukten ligger på marken och ruttnar och det luktar pyton.Jag vill knappt gå där och jag har massor att göra där på min sida.Dom är ju nya som grannar och jag vill inte behöva säga till.

Önskar er en skön helg.

1 kommentar:

  1. Trist med grannar som inte kan sköta sig - och det är inte lätt när man blir tvungen att säga till dom. Avundas dig inte!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.