Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 6 september 2014

Äntligen fick jag ändan ur vagnen som man säger.

Jag har gått i veckor och tittat på den här biten av rabatten.Där växte två stora stånd av Gullris +Prästkragar som fröar av sig och växt in i de andra växterna.Det såg så hemskt ut.Och jag visste att det skulle bli lite jobbigt.Men NU ÄR DET GJORT.
Och så tog jag och satte ut lilla trädet som stått i kruka.
Ilex x altaclerensis Golden King.Flyttade på ett rödbladigt stånd med vita Penstmon.Och så flyttade jag på den lilla Busken med vit/gröna blad.Hoppas nu den kommer att växa sig lite större.
Euonymys japonicus Susan

Bredvid Penstemon står en Malva Den har blommat sedan jag satte den i våras Och växt sig stor.
Malva Sylvesteris Dema Marina.
Otroligt tacksam.
Har en del till som ska bort.Så kanske jag slipper gå och reta mig på en del som blir så fula när de blommat över.
Nästa fredag så börja Blommig Fredag igen.Ska bli roligt att få läsa alla fina tolkningar som kommer ut på många bloggar.
Ni kommer väl ihåg adressen
Här är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.