Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 11 september 2014

Blommig Fredag.

Ja jisses vad jag har funderat på veckans tema.Premiär.Jag kunde inte komma på något som var premiär i år.
Men så kom jag på detta.
En Daglilja som blommat för första gången i år.
Och ni ska veta att jag haft den minst 6 år.Flyttats flera gånger och hamnade förra året i kruka men den blommade inte.
Men så i år slog min önskan om att få se färgen ock blomman äntligen in.
Men den som väntar.....



Och en sak till som var premiär i år.
Fick äntligen tag i en baddräkt som var gjord för bröstprotes.
Dom som jag hade förut orkade inte hålla protesen på plats utan den hamnade långt  ner.
Såg himla dumt ut.Men nu har jag badat i år och det var första gången sedan min operation.Härligt.
HÄR
Kan ni se fler tolkningar på fredagens tema.

24 kommentarer:

  1. Vilken vacker daglilja, älskar färgen! Härligt att du har kunnat bada i år och hittat en baddräkt som man kan använda med protes.
    Stor kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Ja, det var en ljuvlig daglilja, den är bara så fin. Och så bra att du hittat en baddräkt som passar! Här är det nästan badväder f n. Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  3. Kjempebra tolkning! Dagliljer kan være en skikkelig tålmodighetsprøve. Første blomstring en begivenhet en premiere verdig ;-)

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig premiär, att få ta sig ett dopp! Och den dagliljan var ju värd att väntas på, så fin den är/ Kram Titti

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att du kunde bada "bekvämt" igen! I år behövdes det ju verkligen. Dagliljor är fina, men lite svåra är de. Har en som liknar din och den blommade första året, men sen har det bara kommit blad. Får nog gräva upp den. Ha en fin helg. /Anette

    SvaraRadera
  6. Vacker daglilja. Tänk att du fick vänta så länge på blomningen!
    Skönt att kunna ha en anpassad baddräkt, och sedan har det varit badväder i sommar. ;)
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  7. Tålmodigt att vänta sex år på att dagliljan äntligen ska gå i blom, men fin är den. Tycker det är ändå större att du har hittat en baddräkt som funkar och är på benen efter cancer. Kände inte till detta. Bra jobbat!

    Varma kramen
    Anette

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig färg på daglilja, skönt ljusgul. Det är säkert inte lätt att hitta en bra baddräkt men bröstoperationer är tyvärr rätt vanligt numera så det borde finnas tycker man. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  9. Åh, så bra du hittade en baddräkt som du känner dig bekväm i , det behövdes en sommar som denna, jag har faktiskt tagit ett morgon dopp idag!!! Fin mild färg på din daglilja,
    Kram

    SvaraRadera
  10. Men, den var väl värd att vänta på! Vilken maffig, snygg färg och vad stor! Skönt att du fått tag på bra baddräkt, min mamma har haft samma problem men hittade ett märke för flera år sedan som hon gillar. Tur denna sommar med verkligt behov av badande! Ha en trevlig helg! :) Mia

    SvaraRadera
  11. Dagliljorna gör lite som dom vill, tycker jag. Blommar mycket, eller blommar litet, eller blommar när det passar! Ingen ordning alls på dom! Men något nytt jag lärt mig i år är att de vill ha mycket näring på våren.

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig daglilja....glad för din skull att du hittat en baddräkt....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  13. Dagliljer kan la vente på seg, men desto mer moro når de endelig blomstrer! Gratulerer med badedrakt:)

    SvaraRadera
  14. Dagliljor gör inte alltid som vi vill har jag lärt mig. Har fått ett skott a en lilagul få se hur länge den skall ha på sig innan den blommar. Vilken tur att det finns baddräkter som passa, sån varm sommar som vi haft.
    Ha en fin dag
    kram meta

    SvaraRadera
  15. Tycker nog att badpremiären slår dagliljan även om blomningen var vacker. Skönt att du hittade en baddräkt och bra att du berättade om problemet. Finns så många dimensioner man inte har en aning om.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  16. Wow ! Gorgeous flowers ! Your photos are perfect !

    SvaraRadera
  17. Riktigt fin Daglilja, väl värd att vänta på. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  18. En annorlunda tolkning. Och bra!

    SvaraRadera
  19. Vilken fin färg dagliljan har. Så skönt att du fick bada denna varma sommar!
    Kram

    SvaraRadera
  20. Oj det var bra länge det!
    Men bra för då hade du nått riktigt bra till Blommig Fredag!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  21. Jag tycker det är så skönt att läsa din blogg! Lite då och då bland alla blommor och trädgårdstankar så kommer det ett allvarligt ämne... Men precis lagom mycket, så att det inte tar över :)
    Här gjordes det en ny dagliljerabatt i år.... Luv them :)

    SvaraRadera
  22. Härlig färg på dagliljan. Förstår att det känns bra att ha en baddräkt som verkligen passar.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  23. Hej!
    Både det ena och det andra hamnade rätt till slut...Med gott resultat! Och vilken badsommar och trädgårdssommar det har varit!
    Ha det!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  24. Vilken vacker daglilja. Jag är gillar de lite cremegula nyanserna skarpt.

    Elisabeth

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.