Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 18 september 2014

Lite lökar.

Var bara tvungen att köpa lite nya lökar och plantera där jag har grävt och rensat förut.Fick ett sms om att det var VIP-dagar på Blomsterlandet med början i går så när jag var klar med min ljusbehandling så åkte vi in till blomsterlandet på hemvägen.Hade en bonuskupong att lösa in också.
Snödropparna gläder jag mig mycket åt.Dom där dubbla har jag längtat efter länge.

Vita och röda tulpaner dom röda med gula strimmor.Planterade Narcissus nära Tulpanerna så kanske jag får ha dom i fred för skogens djur.

Dom här är ju så fina.

Sedan kunde jag inte motstå den här söta vovven.Så nu har jag ännu en figur till min samling

Alla tre har jag köpt i olika blomsteraffärer.

Lökarna är planterade så nu är det bara att vänta och vänta och vänta tills våren kommer igen.
Ha det fint.

2 kommentarer:

  1. Så fint och färgstämt det blir med dina lökar. Själv har jag inte planterat några lökar ännu, men har en hel kasse full som står och väntar i matkällaren. Så fort jag blir frisk ska jag ta mig i kragen och få dem i jorden. Ha det så gott/ Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Litet vemodigt är det allt att man nu planerar för vårens grönska. Men så får det bli i vårt klimat. Jag gillar också de dubbla snödropparna.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.