Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 4 september 2014

Lite nytt lite sytt lite gott.

Lite nytt är ju inte så litet.Vårt nya kylskåp.Snyggt  va?Gillar det verkligen.

Och lite gott är detta som M lagade i Go Kväll i går.
Grädde med riven mandelmassa rostade mandelflis och stoora blåbär.Vansinnigt gott.Lägger sig som bomull runt midjan.Blir till att gå en extra promenad.Men det såg så gott ut när dom lagade till det så jag var tvungen att prova.

Och så var det lite sytt.Två nya rutor klara.Och alla är tvättade och strukna så att de ska ha krympt det som de gör när de tvättas.Måste göras innan man syr ihop allt annars kan det bli lite fel.

Denna är så attans söt så.Men den tog 93minuter att göra klar.Men det var det värt.

Nu är första veckan med ljusbe.... klar.Skönt att vara igång.
Det värsta är att jag kommer inte igång med något jobb ute går bara och såsar eller sitter och solar.
Men jag hinner väl det som ska göras sedan.

1 kommentar:

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.