Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 1 september 2014

Nytt kylskåp.

Vit Sköldpaddsört.En så länge bara någon blomma utslagen när den kommer i gång och hela är full av blommor då är det vackert.
Fast jag måste säga att dagen kunde ha börjat bättre.R kom och talade om att kylskåpet hade gjort sitt.Så det var bara att åka och skaffa ett nytt efter jag varit på ljusbehandlingen.
Och vi hade sådan tur att vi hittade ett som vi ville ha till bra pris och som dom kunde leverera samma dag.Trodde jag aldrig att det skulle gå så fort.Så nu står det där och snyggt är det att se på.Stort och rymligt.

Den här aprikos tonen blev fin på Lejongapen.Lyser upp i rabatten.

Malva som blommar om.

Och den Kinesiska gräslöken Gillas av både mig och några små flugor.

Rosa Sköldpaddsört.

En fin liten ros som blommar överdådigt.

Mitt fikonträd växer snart genom taket i växthuset.Men tyvärr inte ett enda fikon har det blivit.

Inne i hörnet i växthuset lyser det som eld om det här Pelargonet.Vackert.

4 kommentarer:

  1. Grattis till nytt kylskåp.
    Det rosa lejongapet var i fin färg. De andra är också fina. Kanske jag borde försöka få tag i en vit sköldpaddsört också. Har bara den rosa, men den är så fin eftersom det mesta annat är på sluttampen.
    Vilket fikonträd! Jag har haft fikonträd i många år (inget så stort dock). Det har blivit 1-3 fikon. I år är det nog 10-15, men det är inte säkert de sitter kvar tills de är mogna. Ett har vi ätit i år. Lycka till med ditt kommande år.

    SvaraRadera
  2. Så snygg den vita sköldpaddsörten & lejongapen med!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  3. Vi hade ett fikonträd för många år sedan som gav en del fikon. Det blev för stort att bära ut och in så vi kunde inte ha det kvar tyvärr.Sköldpaddsört är fina för att dom blommar sent men vi tog bort vår för det spred sig för mycket. Ha en fin dag.Carita

    SvaraRadera
  4. Men, så här i efterhand: Din dag började ju perfekt: När en gammal sak går sönder vet man ju att man får något nytt och fräscht. Fast, det är klart, jag förstår hur du menar ;-)!
    Ja, det är problem med en del exoter som vill bli alldeles för stora.
    Skölpaddsört har jag inte haft men ser väldigt fin ut på din bild.

    Ha en go' dag! /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.