Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 3 september 2014

Suck dags att vattna igen.



Undrar hur många kannor med vatten jag burit runt till alla krukor och även till en del växter i rabatterna.Börjar att bli lite trött på det nu och då kommer det en ny period med sol och torrt väder.Men ska väl inte klaga det är skönt med lite mer sol och lagom värme.

BERGNÄVA

Den gula Nunneörten tackar min bevattning med att blomma så fint.

Letade reda på näthjärtat och fyllde det med nypon och små Äpplen från Paradisträdet.
Taklökarna har stått ute hela tiden sedan våren och den där silvergrå tonen bli vacker

Även kransen fick Äpplen men lite större en hjärtat.


När man möts av så vacker blomning när man kommer med vattenkannan då är det värt varje steg.

Stenkyndel.
Doftar så härligt när man drar handen genom blommorna
 Söta på nära håll.
I dag blev det helt klart med installationen av det nya kylskåpet.Vi köpte ett stort fristående utan frys (har vi en i källaren)Så nu kan vi köpa hem massor med mat om vi vill för plats finns det.Bra med stort när det är tex. jul.Den maten tar mycken plats.Jag är mycket nöjd .
Har varit till hud idag för den andra ljusbehandlingen ska dit även i morgon sedan  blir det nästa vecka igen.Har fått tider som kommer att räcka fram till slutet av Oktober och då är testen på ryggen inräknat där.
Hoppas nu att det hjälper.

4 kommentarer:

  1. Nu ska jag göra en närstudie. Är det kanske stenkyndel jag har.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är så torrt. Jag har börjat stödvattna sådant, som är relativt nyplanterat.

    Dina stilleben är verkligen vackra och nyponen och äpplena lyser upp.

    SvaraRadera
  3. Stenkyndeln är supervacker och blommar ju typ hela sommaren. Men den brukar "lägga" sig ner hos mig och det gillar jag inte. Jag stöttade den med ett tunt armeringsnät och nu gillar jag den igen :) Och bina!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.