Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 26 september 2014

Vårfrestelser

Vårfrestelserna börjar redan i Mars med alla färgglada primula som affärerna lockar oss med.Då känner man att Å SNART ÄR DET DAGS.Jag får ut och röja i trädgården och gå med näsan långt ner så att jag inte missar något som är på väg upp.
Då vill jag sätta fart i växthuset,men vet ju att det är för tidigt men frestelsen är stor.
 Ute börjar Gullvivan så sakta ta sig upp ur den kalla vinterjorden som långsamt värms upp av vårsolen.



Undrar om det är solen som gör att jag har många gula vårblommor.Man har ju längtat efter den .

Sen börjar den ena nya växten efter den andra dyka upp i rabatterna och dom får höra mina glada utrop Å SÅ FIN DU ÄR.



Min lilla Lund.Älskar den här biten

Och så kommer primulan som jag köpte förra året i Mars och blommar så vackert nu ute,

Det här är ju en av de första budbärarna om att våren ligger och lurar i bakgrunden.

Sedan kommer de olika Krokusarna 


Och dom rosa Pärlhyacinterna som också var nya för året .Var frestad att köpa fler och sätta på andra ställen.

Skulle kunna lägga upp många fler bilder som frestar mig att tro att nu är våren här.Jag blir så sugen på att plantera ut frösådder och tomatplantor men än så länge kan dagarna vara fina men kalla nätter som vi hade den här våren.
Vill du se fler vårfrestelser så gå in
Här
Önskar alla en skön helg.






22 kommentarer:

  1. Vilka vackra vårförförare du har! Älskar primulan.
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också om de gula och vita blommorna, speciellt på vår och höst. Det kanske är mörkret man vill ersätta med sol och ljus.

    SvaraRadera
  3. Ååa, så vackert i din lund, vilken lökmatta! Frestande att sitta länge och bara njuta. Den rosa pärlhyacinten har jag hört talas om, men visste inte att den fanns på marknaden att köpa.
    Sen måste jag fråga vilken sorts anemon du har i headern? Så snygg.
    Ha det så gott i helgen
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte något sortnamn på den ,men den är ju lite dubbel och det tycker jag är så fint.Vita höstanemoner är så vackra.
      Ha en fin helg.

      Radera
  4. Vad mycket du frestar med. Primulor trodde jag att jag skulle få i massor, för det tycker jag om. Så blev det inte. Gärna de som är litet annorlunda.

    SvaraRadera
  5. Så mycket fint! Gulsippan är så söt, men man ser den så sällan. Skulle gärna vilja ha den. Har också tänkt på att man har mycket gult om våren. Kanske det gula gillas extra av bin? Jag har planterat rosa pärlhyacinter i höst. Så söta! /Anette

    SvaraRadera
  6. Nu blev jag riktigt frestad att köpa fler vårlökar av dina härliga bilder.
    Ha en bra helg!
    /Eva Linnea

    SvaraRadera
  7. Så många frestande vårblommor du visar oss! Jag tror att man behöver mycket färg på våren eftersom vintern är så svart/vit. Man behöver ny energi på våren och färgerna stimulerar oss så vi kommer igång. Säkert är det samma sak med insekterna som är lite nyvakna. Ha en skön helg/ Kram Titti

    SvaraRadera
  8. Vilka underbara frestelser du visar Gunborg! När julen väl är överstökad så är vi ju nästan där :-)))! /Anja

    SvaraRadera
  9. Många fina frestelser hos dig idag. Den rosa pärlyacinten hade jag för ett par år sedan men nu har den försvunnit.
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  10. Härliga vårblommor, gillar speciellt den rosafärgade pärlhyacinten. Ha en trevlig helg! /Marika

    SvaraRadera
  11. Våren är härlig att längta till. Och så bra det är att vi har så många bilder att njuta av innan den är här på riktigt, då går det lite fortare.
    Ha en fin lördag
    kram Meta

    SvaraRadera
  12. Vilken otroligt fin rosa primula, och mycket annat!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Riktiga vårfrestelser, härligt att ha något att längta till. Ha en fin helg.Carita

    SvaraRadera
  14. Man längtar redan till vårens blomning efter att få se så många vackra blommor! Dom där gula "hundtandsliljorna" (om det nu är det) hade jag tänkt beställa i våras från Dix i Holland, men tydligen så glömde jag helt bort det! Trist!! Dom hade passat perfekt ute i "parken".....
    TREVLIG HELG & KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  15. Man känner riktigt den där glada vårkänslan i dina bilder!
    Ha en fin hösthelg!
    Ulrika

    SvaraRadera
  16. Ååå vad många fina frestelser du bjuder på. Härligt !! Kram

    SvaraRadera
  17. VAr tvungen att kola en gång extra om det var ett gammalt inlägg. Men det var det inte....härligt att få njuta av lite vårprakt.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  18. Underbart :) Själv satta jag lökväxter häromdagen då det är ont om detta i vår nya trädgård. Hoppas nu dom kommer upp som dom ska. Måste passa för rådjuren också, dom är det gott om här hemma på landet.
    Må så gott i vårdrömmarna nu kram fr. Maria

    SvaraRadera
  19. Godmorgon och tack för inspiration. Det var ett perfekt tema märker jag för mig som hoppas kunna hinna anlägga en lund innan vintern kommer
    Ha en bra söndag och kram!

    SvaraRadera
  20. Oj, vag mycket fina vårfrestelser du visar! Älskar de randiga krokusarna, har handlat en stor hög själv av en liknande sort! Förstår att du längtar till en vårblommande lund! Ha en skön söndag! :) Mia

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.