Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 9 oktober 2014

Blommig fredag.Sommarens projekt.

Som inte kommer att handla om trädgård denna gång. Har inte haft ett enda projekt att redovisa för er.Sommaren har gått i lathetens tecken.Så det blir ett inredningsprojekt istället.Har funderat i ett par månader på att göra något inne i vårt TV rum.Och så när min fotölj gick sönder då blev det av med att göra något nytt.För i går så kom denna soffa med fotpall hem till oss.Har köpt Ikeas Ektorp Idemo röd.Och så bra det blev med färg i vårt beiga hem.
Har så länge tänkt att jag ville ha in något med starka färger och nu så har det blivit så.Och så tog jag bort gardinkappan som jag hade i fönstret.Och fram kom då ljuset och vårt vackra fönster.Satt upp ett par amplar med gröna växter.Skulle kunna sätta upp fler så det blir som en grön gardin .
Är så nöjd med hur det blev och soffan är skön att sitta i .Skulle jag tröttna på det röda så kan jag beställa en annan klädsel om jag vill.

Mysigt med en bricka och ljus på fotpallen.Mina fötter får så bra plats uppe på den virkade pläden

Har ganska många växter i det här stora fönstret.Sådana som nöjer sig med morgonsol på sommaren.

Kudden sydde jag av en bit tyg jag hade liggande.Svart och vit blir snyggt till den röda tonen.
Vill ni se andras olika tolkningar av veckans tema projekt så hör ett besök

Här

Ha nu en skön helg.

15 kommentarer:

  1. Snyggt! Jättefin virkad pläd.
    Ha en fin fredag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Så fint du har gjort. Och jag gillar röda soffor! (Har en själv)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Snyggt med färg på soffan och rummet blev otroligt ombonat. Kan riktigt se hur du sitter där och läser :-)
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Snyggt blev det och en härlig färg. Den där soffan hade vi som hörnsoffa i vitt, när barnen var små. Folk tyckte vi var helg galna med vit soffa och fyra barn, men oj så smidigt det var att ta bort och tvätta! Ibland får man allt vara lat (fast man kan ju kalla det att njuta, som jag gjorde ;) ) Ha en fin helg. kram Anette

    SvaraRadera
  5. Härlig färg på soffan, det blir så varmt och välkomnande med rött! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Mycket fin hörna. Rött livar verkligen upp och det var nog vettigt att ta bort gardinerna. Bra att få in mer ljus för människor och växter.
    Jag hade inte heller något sommarprojekt.Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Vilket härligt blomfönster och fint ljus i rummet, du kan känna dig nöjd.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Färgen på soffan är fin, det blev ombonat och mysigt. Ha en trevlig helg! Marika

    SvaraRadera
  9. Vad fint !! Härligt med färg och vad fönstret kom fram bra. Kram

    SvaraRadera
  10. Härlig färg på soffan. En av våra samtalsämnen ( min man o jag) har varit om ev ny soffa i rött. Få ta en tur till det blågula varuhuset :)

    SvaraRadera
  11. Ektorp är skön, jag har två fåtöljer! Härligt med röd soffa!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  12. Så fint du har fått det! Rött är ju en varm och skön färg och det ser så inbjudande ut.
    Trevlig helg/ Titti

    SvaraRadera
  13. Så fint det blev med röd soffa som piggar upp. Jag har börjat gilla rött numera, jag tyckte det var en svår färg tidigare , svår att kombinera med andra färger. Ha en fin helg. Carita.

    SvaraRadera
  14. Visst är Eketorp bra. Har haft fundering på att byta ut min marinblå till en röd. Det piggar upp för hyfsad slant! Pläden känner jag igen. Har en liknande som min mormor gjort en gång i tiden.... Trevlig helg /Anita

    SvaraRadera
  15. Så fint det blev i dit rum. Bra att kunna byta klädsel om man tröttnar och inte behöver köpa en ny soffa.Du har ett vackert fönster bakom soffan
    Önskar dig en fin lördagskväll
    Kram Meta

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.