Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 22 oktober 2014

En tapper skara i kylan.

I dag så måste man vara tapper och tålig för fy sjutton så kallt det är Bara +5 grader och så blåser det som bara den.Inte ett dugg skönt med andra ord.
Men se på den här krukan med Lewesia.Blommar oförtrutet på i kyla regn och blåst.

Nejlikorna är lika bra dom med.

Inne i växthuset har har denna Blåklocka Pink Octopus skickat upp en ny gren med fina utslagna blommor sedan jag satt in den i växthuset för ett par veckor sedan.Så tacksamma en del växter är.

Ute blommar en klematis vidare i detta tråkiga väder.

Plockade in några fyllda prästkragar på min tur i trädgården .Får glädja oss inne nu när man inte vill gå ute .Hoppas knopparna slår ut.
Den här spetsmönstrade lampan är en favorit.Köpte jag och gav min mor i present för många många år sedan och när mor sedan gick bort så fick jag ärva den.Den gör ett så vackert mönster på tak och väggar när den tänds.

Ha det fint.

8 kommentarer:

  1. Blåklockan gör verkligen skäl för sitt namn. Visst är det kallare, men inte så där rysligt kallt än.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker oxå att det är superbistert och ruggigt! Rent ut sagt, viii...rigt ;)
    Vissa blommor ger ju inte upp förrän snön och minusgraderna tar på dem ! Och det är nog, alldeles straxt :(

    Men vi får mysa lite inomhus istället och läsa bloggar och planera och om ett par månader börja dra upp frö ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Gillar blåklockan. Du har så många roliga växter.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  4. ÅÅ du får då ha blommande blommor nu mer än vad jag kan ha då vi fåt snön nu.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  5. Ja, usch vilket väder vi haft idag! Riktigt ruskväder! Men maken och jag trotsade vädret och tog en långpromenad ändå, men det var väldigt skönt att komma in i stugan igen...burr. Så fin Pink Octopus är, måste hålla utkik efter den till våren. Så söt din lampa är/ Kram Titti

    SvaraRadera
  6. Vilket blomsterår vi haft! Det finns en hel del tuffingar här också.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  7. Det var inte dåligt vad den blommar din Lewesia!
    Här är det också riktigt ruggigt väder, får nog ta och köpa vantar.
    Ha det bra
    Mariana

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.