Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 27 oktober 2014

Guld

Ser nästan ut som bladen är av guld.Mitt Ginkgo Bilboa har klätt sig i höstskrud och det lyser där det står.I sommar har det trivst så bra i värmen som varit.Och varmt är det fortfarande.
Vi har haft +15 grader här idag.Men hård vind.

Den här gula tonen är verkligen fin.Har stått i köksfönstret och tittat på den flera gånger.

Fast det är inte lätt att ta foton när det blåser som attan.Vill gärna bli lite suddiga bilder då.
Men hur det var så fick jag till några som blev skapliga.
Tur att man har lite vackert att titta på nu när hösten är här.Tog lite fler bilder men de kommer senare.Tror det var sista bilderna från trädgården nu i höst.
Önskar er en skön vecka

5 kommentarer:

  1. Ja guld i olika nyanser är det där ute. Så vackert trots grått och regn.
    Ha de gott i blåsten från Maria

    SvaraRadera
  2. Verkligen fin! Det har blåst ordentligt här också.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. Här har vi också blåsigt och trist höstväder, och mörkt fort blir det nu när vi har vintertid. Härligt med din ginkgo, väldigt fin färg på den. Ha det så gott/ Titti

    SvaraRadera
  4. Det har blåst och regnat här ikväll. Inte alls kul. Tur att det då finns fina växter att vila ögonen på. På fm blev jag sittandes och tittade på fåglarna som fick ett nytt matställe:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. En riktig buske i guldfärger. Jag vågar inte sätta min ute, så jag har den i växthuset. Men där klarar den sig (inte så stor som din). Min är också så där gul nu och där inne blåser det inte.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.