Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 7 oktober 2014

Här kommer resten.

Denna malva har blommat oavbrutet sedan jag satt den i början på Juli.och växt sig tre gånger så stor.


Hittade två stycken fingerborgsblommor som börjat blomma nu.Sådde dem tidigt i år .Så dom blommar alltså första året.


En sol i rabatten.

Brun Fingerborgsblomma som har tagit fel på årstiden

Och i växthuset har den här Riddarsporren skickat upp flera stänglar med nya knoppar och en har redan börjat blomma så här vackert.


Många av mina Aurikler sprider glädje där ute i växthuset.





Även en liten Cyklamen som jag lyckats hålla vid liv sedan  julen börjat sätta knopp och tänker skänka lite glädje igen.
Så ännu finns det en hel del att njuta av.
Ha det fint.

2 kommentarer:

  1. Du har verkligen fina auriklier. Den blå färgen på malvan gillar jag förstås.

    SvaraRadera
  2. Den blå malvan är jättefin, härlig blå färg och auriklarna är ju fina förstås och den vita riddarsporren. Ha det fint.Carita

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.