Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 24 oktober 2014

Sommarens vackraste

Ja så var det dags igen.Har missat att det är fredag.Var på läkarbesök igår och hade sedan för mig att det var onsdag men det var ju torsdag.Tog ett tag nu på morgonen innan det gick upp ett ljus.HJÄLP det är ju fredag .
Men ,men bättre sent en aldrig.
Här är en av de som jag tycker är så vacker.Galikarosen Rosa Mundie.Och alla är lite olika i mönstret.Den blommar om ifall man klipper bort de överblommade.



Och någon som jag gillar skarpt är denna vita Bollviva.Eftersom den blommar på våren så är den vårens vackraste.

Denna fransiga tulpan är även den en vårfavorit..
Tulipa Oviedo.




Men den här var nog den som jag tyckte allra bäst om av sommarens blommor.
En härlig färgkombination.









Och så en rad med vackra blommor som jag inte kunde välja bort.
Det finns många till som jag hade svårt för att välja bort,men lyckades behärska mig.
Vill ni se fler vackra blommor så går ni in 
Här.

Nu är jag klar med min ljusbehandling och har fått veta att jag är Nickelallergisk.
Min läkare skulle skicka hem ett brev med förklaring hur jag ska behandla det här hemma.Kommer mina händer att få tillbaka eksemet så är det bara för mig att ring så får jag en tid igen.Skönt att slippa gå till vård centralen för att få remiss.Men just nu är händerna jättefina.
SKÖNT.
Nu önskar jag er en skön helg.


17 kommentarer:

  1. Vad bra att de kom på vad dina eksem beror på. Jag är också nickelallergisk, men får inte eksem, utan öppna sår där jag kommit åt nickel. Många vackra skönheter du hittat, gillar den fransiga tulpanen. Ha nu en skön helg/ Titti

    SvaraRadera
  2. Nickelallergi är väl inte så lätt att bemästra. Det är ju mycket som det är nickel i. Ibland är det skönt att bara veta.
    Tur att du inte är allergisk mot blommor. Mycket vackra allihop, så det var förstås inte lätt att välja. Den översta rosen ser nästan ut som kamelia. Jag gillar också bollprimula. Har vita och lila.

    SvaraRadera
  3. Gillar den härliga färgen på Tulpanerna och Aklejan. Rosen är speciell. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Har ju under året sett allt vackert du har i trädgården så det måste ha varit svårt att välja.
    Skönt att eksemet är bättre och att du nu vet vad du ska undvika. Det är kämpigt men det går. Jag har ChemicalHyperSensitivity och nickel är bara ett ämne jag inte tål. Metsllglasögonbågar är inte att tänka på. Många mediciner, krämer och även tandkräm innehåller andra metaller som jag också reagerar på osv. Man lär sig att undvika.
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  5. Underbara blommor, men den blå - är den en Gladiolus? - var helt fantastisk. Visst ät det något speciellt med blå blommor. I alla fall när man ser dom på nära håll. I en stor rabatt så försvinner färgen lätt.
    KRAM och trevlig helg
    Susie

    SvaraRadera
  6. Dina rosa blommor är underbara, i synnerhet den fransade tulpanen och den blå färgen är också otroligt fin. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  7. Umulig å velge når man har så mye fint!

    SvaraRadera
  8. Vilka underbara bilder.....så vackert.....=)
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder - inte är det lätt att välja när det finns så mycket fint.
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  10. Det var inte lätt att välja idag. Du har valt så vackra blommor på dina vackra bilder jag njuter finns en och annan so väcker ha lust hos mig
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  11. Jag kände att jag inte alls kunde välja nåt som var vackrast denna sommar så det tog tvärstopp !!

    Men din blå Iris? skulle jag nog ge vad som helst för att ha :)

    Lycky you ;)

    SvaraRadera
  12. Jättefin tulpan! Vad skönt att du fick svar på vad som orsakat din allergi.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Härlig kompott av vackerhet!
    Vad skönt för dig att få en diagnos på ditt på din allergi.
    Trevlig helg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  14. Trevlig helg på dig med, härliga färgeri sommaren!
    Hälsningar Ewa :)

    SvaraRadera
  15. Tjusiga liljor och vilken fin kraftig primulaplanta. Mina är nog borta i vår.
    Rosa Mundi var den första rosen jag köpte till den här trädgården. Hade en på förra stället, den hade finare randning i blommorna än mina tre nya.
    /Anette

    SvaraRadera
  16. Rosa mundi och den vita bollvivan har jag och de är riktiga favoriter. Kram

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.