Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 3 oktober 2014

Blommig fredag.

Jag har ju en del favoritfärger som vitt rosa och lila.Mörkt rött är också en som mina ögon tycker om den där mörkt röda som ser ut som sammet.Har en ros som är sådan.
Och bilden på tulpanerna visar att en mjuk mild ton av det lila som  inte är så tokigt att vila ögonen på.
Och så har vi höstens alla praktfulla toner.Nu när vi åker sträckan Oxelösund Nyköping tre gånger i veckan så ser jag hur träden mer och mer får underbara färger Orange gult brunt och lite rött.Tror inte att något annat slår den kombinationen 
Det här lilla trädet visar en del av alla höstfärger som kan förekomma och det står i min trädgård.
Vill du se mer om färg så gå in
HÄR

Jag ska erkänna att jag totalt glömt bort att det var dags för fredagsinlägg.
Så det här är snabbt ihop  plockat nu på morgonen.Har lite mycket tider i huvudet just nu.
Har även glömt att jag satt på tvättmaskinen för två dagar sedan så jag måste gå ner i källaren och hänga tvätt.
Suck.Det man inte har i huvet får man ha i benen.

Ha en fin helg nu alla.


16 kommentarer:

  1. Helt underbart träd du fotat. Hösten är bara så skön med alla mustiga färger
    Ha en fin fredag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Det blev ju väldigt bra med de bilderna till temat.
    Hoppas det hela lugnar ner sig för dig.
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Så fort det går med höstens framfart nu. Men vackert är det!

    SvaraRadera
  4. Höstens färgprakt, så fint. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Det är ett fantastiskt skådespel varje höst, med alla vackra löv i olika färger. Njutbart men också sorgligt när man vet att det snart tar slut. Hoppas din tvätt klarat sig:-)

    SvaraRadera
  6. Tänk om Naturen skulle veta hur vi människor njuter av växtfärger - fägring som har en helt annan avsikt än att fönöja oss :-))))! Nu "brinner" naturen!

    /Anja

    SvaraRadera
  7. Härligt att kunna njuta av naturens färgprakt och se förändringarna från vecka till vecka. Har varit i Oxelösund och kommer ihåg sträckan till Nyköping. Ha det så gott i helgen och hoppas det lugnar ner sig framöver.
    Anette

    SvaraRadera
  8. Så kul att kunna följa trädens förvandling när man åker samma väg ofta men inte dagligen. Då är risken att man inte ser det. Härliga bilder med härliga färger!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  9. Ibland så glömmer man allt... inklusive tvättstugan Men det är inte så konstigt...
    För hur kul är det?
    Desto roligare är det att kolla på dina bilder av din trädgård och dess färger :)

    SvaraRadera
  10. Här är en till som glömde bort det här med Blooming Friday. Hade skrivit ett långt inlägg om något helt annat men kom i sista sekunden på att det var färg jag skulle skriva om. Vilket jag också gjorde snabbt och ganska så ogenomtänkt...men dom färgerna du och jag valt är ju lätt att skriva om! *fniss*
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  11. Buskarnas färg är så fina. Älskar höstfärgerna. Kram

    SvaraRadera
  12. Tror bestämt att vi har samma favorit färger.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Underbara höstfärger hos dig och jättefina tulpaner! Ha det gott! :) Mia

    SvaraRadera
  14. Vilka fina roströda färger, det är en färg som jag gillar, lite jordig och rostig. Ha det fint.Carita

    SvaraRadera
  15. :-) jo du hör här du en till som lätt glömmer! Härlig färger och nu är det snart fredag igen ;-)
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.