Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 13 oktober 2014

Man tager vad man haver.

Har en massa små frösådda plantor av årets Pense'er.Och dom har även börjat blomma så jag fick för mig att gräva upp några och sätta i krukor och så tog jag in dom.Är ju inte ute så mycket nu när det är så grått och regnigt.Tyckte att jag kunde ha lite glädje av dom inne.


Den här plantan var störst och finast men den har inte några blommor ännu

Den här kommer snart att få en fin blomma .Tror den kommer bli blå/lila och gul.Hade en sådan nu i sommar.

Och med dessa små sötnosar vill jag hälsa nya följare välkomna till min blogg.
Gläder mig att det blir fler som läser min blogg.

Ha en skön dag.

4 kommentarer:

  1. Skönt med lite vårkänsla så här års när allt bara blir mer och mer höstigt.
    Ha det riktigt gott.
    Kram fr Törnrosa

    SvaraRadera
  2. Det är nog den fina hösten som gör att de blommar nu också. De är ju så söta så det är välkommet.

    SvaraRadera
  3. Penséer är en trolig blomsort! Hade en massa som självsått sig nedanför penséeteatern, men nu har vi rensat bort alla - tror vi! *fniss* Det är tydligen dom småblommiga som är växtkraftigast, det kommer såna precis överallt här. T.o.m. på trappan mellan stenen vi lagt där och själva huset. en ynka liten planta, men den har blommat i flera månader. Tyvärr var det en rödbrun/gul som inte är den vackraste precis, men just där var den fin!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  4. Uppiggande med lite "bebisar" bland alla gamla löv(även om de är vackra).
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.