Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 19 oktober 2014

Plockar och fixar inne.

Fick för mig att prova om det passade med en liten bokhylla i TV-rummet.Och istället för att köpa en nu tömde jag den som jag hade i ett annat rum.Och om jag får säga det själv så blev det inte så dumt.Lyckta och buddahuvud har fått komma in nu från regn och rusk. Även zinkbrickan har stått ute på min planteringsbänk hela sommaren.Några böcker passar bra där.Nu får det hela stå kvar så där.Och jag sparade in pengarna för en ny bokhylla genom att ta den som redan fanns här hemma.

Dom batteridrivna blockljusen är så bra att ha gör ju inget om man skulle glömma släcka dom.Har flera nu i mina lyktor.
Den här helgen måste jag hålla mig lugn får inte bli svettig då jag har haft en massa test remsor på ryggen för att kolla om jag är allergisk mot något ämne.I morgon ska dom göra första avläsningen.Sedan blir det läkare på torsdag.

I trädgården vill man inte vara ljust nu då det är så blött efter allt regnande.Innan jag börjar med höststädandet måste det torka upp lite.

Önskar er en lugn och skön söndag.

1 kommentar:

  1. Jovisst blev det lyckat. Roligt när man plötsligt kommer på att man kan förenkla så. Batteriljusen är suveräna.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.