Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 28 oktober 2014

Vilken härlig dag.

Varmt och soligt så det blev en jobbardag i trädgården.Och titta vad jag fick se när jag höll på att klippa bort vissna växter.Julrosorna blommar för fullt.Att jag inte såg det i går när jag var ute och fotade Ginkgon.Fick lov att klippa bort bladen då de var drabbade av svarta fläckar .Och så hittade jag en lite mördarsnigel på en blomma.Syns att de varit där och ätit förut.Men den är nu i sniglarnas himmel med gott om mat.


Har du badat klart snart vi vill också bada.

Jaha det tog så lång tid så min kompis flög vidare.


Råkade bryta av en gren på mitt uppstammade träd.
Ilex x altaclerensis Golden King.
Satte skydd på stammen så inte haren ska kunna mumsa i sig barken i vinter.
Men jag kunde ju inte slänga grenen utan jag delade upp den i fura delar och satt dom i små glasflaskor.Har jag tur så kanske det blir rötter på någon av dom.

Satt en glaskupa över så det blir lite bra klimat för kvistarna.Annars finns det risk att dom torkar.

Hant att städa en och en halv rabatt innan tröttheten slog till.Sedan blev det mat i uterummet och en stunds vila i solstolen.För som jag så det var en härlig dag.

Hoppas ni med haft det skönt.

5 kommentarer:

  1. Så fint det blev med en glaskupa över grenarna. Visst har vi en fantastiskt mild och fin höst i år, åtminstone i Södra Sverige.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag det har varit. Att gå ut i bara tröja, det är man inte van vid så här års. Julrosorna tycker tydligen också att det är litet ovanligt väder.

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker Ilex! Hoppas att grenarna får lite rötter så du får fler sådana i trädgården!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  4. Visst var det härligt att vara ute igår. Imponerad av din frodiga julros med alla blommorna. Så stora blir de aldrig här.
    Fiffigt med kupan över kvistarna och snyggt också förstås.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  5. Så härligt med fåglar som faktiskt badar i fågelbaden :D

    Hoppas att du får en fin helg :)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.