Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 20 november 2014

Det bästa med November.

Klockvippa
Tror nog att det bästa är att denna mörka solfattiga månad år 2014 snart är slut.
Finns inte många positiva saker med November just nu.Men jag tänkte jag måste hitta något som känns bra.
Så jag tog med mig kameran ut för att se om jag kunde hitta bra saker.
Och bara jag kom ut på altanen så hittade jag den första bra .Klockvippan som står där lika fin som när jag planterade den.

Och bredvid står krukan med Persiljan som R gillar 

Fortsatte på min tur för att leta bra saker med November.Och naturligtvis så är Julrosorna jättebra exempel på detta.Dom står där under körsbärsträdet och bara lyser så fint.

Två fina ruggar har jag där.

Och titta vad har vi här då Prakttryn har blommor fortfarande.Och se vilken fin rosa ton bladkanterna har fått nu.Det kanske inte är så trist ändå när det ännu blommar här ute i mörkret.

Månads smultronen kämpar på fortfarande.Bra jobbat ge er inte.

Till och med en liten frusen Vädd står och trycker vid kantstenen.

Kikade in i växthuset och där har Tofsvivan ännu inte gett upp för året.

Och så denna fina nejlika.Som den har blommat denna sommar.
Jaha det fanns lite som är bra med årets November ändå.Men jag vill se solen igen snart.För det är allt lite deppigt.
Gör ett besök
HÄR
Om ni vill se fler bra saker med November.

Önskar er en fin SOLIG helg.

12 kommentarer:

  1. Du har mycket fint som blommar hos dig. Håller med om att solen gärna får visa sig snart.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Oj så läckert julrosorna blommar hos dig. Det andra också förstås.
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Ja, julrosorna, de där nigra har börjat blomma även hos mig - vilket är första gången någonsin så här dags.
    Men, så mycket som blommar ännu hos dig. Vintern kommer att kännas lite kortare för dig.
    /Anja

    SvaraRadera
  4. Så fin julrosen är, jag såg att våra har stora knoppar på väg men dom hinner säkert inte slå ut . Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  5. Bra sagt - att det bästa med november är att den snart är slut. Men växterna hos dig har verkligen inte lagt av. Nästa år så - då ska det bli en tofsviva. Trots alla försöka med sådda har det inte blivit någon. Nästa år ska det köpas en planta.

    SvaraRadera
  6. Du hittade ju en hel del att glädjas åt ändå!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  7. Man blir verkligen glad åt det lilla man hittar nu, här blommar också vårt nysatta try! Ha en riktigt go´helg! Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. I denne mørke måned får man nok tenne lysene selv. Blomstene gir ikke opp før de må!

    SvaraRadera
  9. Det blommar ju ofantligt hos dig! Vilken lycka i november.
    Ha det gott!
    Ulrika

    SvaraRadera
  10. Julrosen är en av de bästa sakerna med november. :) Önskar dig en fortsatt fin helg!
    Kristina

    SvaraRadera
  11. Åh, en hel del som blomma hos dig fortfarande.
    Julrosorna... nu måste jag ut och kolla mina. Kanske, kanske. Hoppas.
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.