Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 27 november 2014

Inför 1:a Advent.

Då är det flera saker som jag absolut vill ha klara.Stjärnan ska lysa i fönstret i vardagsrummet

I köket vill jag ha Hyacinter i båda fönstren mycket viktigt.

Hämtade upp de krukor som jag pysslade till förra året.Gillar dom.

Lite julrött som lyser upp.

Tror att kökets fönster är de viktigaste att ha fint i .Där är man ju rätt mycket.

Det andra fönstret med bänken framför.Där har jag satt röda hyacinter .Ska bli spännande att se om det blir det.Dom små Orkidéerna som jag köpte för flera veckor sedan är fortfarande fina.

Ute har vi också tänt lite ljusslingor.Här är det runt balkongräcket och så nere i trädgården ligger ett ljusnät över en buske.

Igår bakade jag saffransbullar.Med mandelmassa och lite apelsinskal i .Mmm blev så goda.
Veckan som kommer ska jag baka det som Marie ville ha.Sen blir det lite till oss själva med.

Vill ni se vad som andra vill ha till advent ,gå då in
HÄR

Det var allt från mig den här veckan.

Önskar er en fin 1:a  advent.

14 kommentarer:

  1. Så fint du gör! Och visst: Juleljusen både de levande och el skapar den stämningen som jag gillar!

    Ha en fin 1 advent!
    Anja

    SvaraRadera
  2. Så fint du har gjort.
    Iden med de vita krukorna är så fin.
    Hyacinter skall inskaffas de luktar så gott.

    Vilken fin header du har. Är det en dubbel anemon?

    Önskar dig en fin 1:a Advent

    SvaraRadera
  3. Så fint du har gjort.
    Iden med de vita krukorna är så fin.
    Hyacinter skall inskaffas de luktar så gott.

    Vilken fin header du har. Är det en dubbel anemon?

    Önskar dig en fin 1:a Advent

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Tack snälla för din vänliga kommentar. Så gullig du är!!!
    Jag har aldrig sett en röd hyacint. Den vill jag jättegärna se bild på när den står ut. Låter väldigt vackert. Tycker väldigt mycket om den höga glaskrukan på fot – supersnyggt!

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  5. En sådan fin amaryllis du har i fönstret, jag gillar mest de som inte är röda.
    Det är härligt med traditioner, såsom du visar dem i fönster och på bänk.
    Trevlig helg!
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Längesedan jag tittade in hos dig nu.
    Önskar dig en fin 1:a advent.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Oj vad flitig du varit och så fint du har gjort. Amaryllis och hyaciner är bara ett måste i adventstider. Ha en fin helg, den första i advent.

    SvaraRadera
  8. Så julmysigt du har fått det. Det har blivit väldigt fint med ljusen på bilderna. Det blir det inte alltid.

    SvaraRadera
  9. Det är verkligen hög mysfaktor nu, så fina dina krukor med spets är! Trevlig helg. /Lotta

    SvaraRadera
  10. Jättefin och mysigt med alla fina blommor och dekorationer. Ha en fin advent. Carita

    SvaraRadera
  11. Det är minsann er riktig pysselmoster!
    Så fint du gjort i fönster och på bänkar och några slingorna är välkmona nu. Känns genast mycket trevligare både att gå ut när det är upplyst och pyntat i fönster och runt hus.
    Önskar dig fin advent
    Anette

    SvaraRadera
  12. Så mycket fint med ljus och blommor du har plockat fram nu är det bara att njuta hos r
    Ha en fin advent
    Kram Meta

    SvaraRadera
  13. Underbara bilder.....så stämningsfullt och fint....=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  14. Stjernen i vinduet er det aller viktigste til advent!
    Så fine krukker du har laget. Trivelig adventstemning både ute og inne hos deg :-)

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.