Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 16 november 2014

Mörka dagar.

Äger två Novemberkaktusar som båda blommar nu.De har träffat rätt i tiden.Ibland har det inte varit rätt tid när de satt knopp.Den här färgen är läcker har inte sett den i affärerna sedan jag köpte den för två år sedan.

Och i köket står den vita och är vacker.Den börjar ha några år på nacken nu.I sommar ska dom få komma ut och få det fint i trädgården.Dom brukar kunna sätta massor med knopp om de får vara kvar ute nästan till frosten kommer.

Annars är det just inte mycket som blommar nu så man får glädja sig åt det lilla.
Undrar om solen gått i ide den med för den lyser då inte här.Just den här typen av väder är det värsta jag vet.Blir så deppig.
Nej mer sol åt folket.

4 kommentarer:

  1. Novemberkaktus är nog en liten bortglömd blomma nu för tiden. Men så enkel att sköta och tacksam med sina otroligt vackra blommor i massor nu i höstmörkret. Borde stå högt upp på våra önskelistor. Och din annorlunda färg - jättefin!
    Ha det gott.
    Kram fr Törnrosa

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att höra att det är fler som blir deppiga i mörkret. Annars verkar de flesta tycka att hösten är mysig och alldeles underbar, och verkar allmänt hurtiga. Inte så kul när man själv känner sig som en påse nötter! Men man får trösta sig med de små glädjeämnen som finns. Min Novemberkaktus har inte börjat blomma ännu så jag får njuta av dina istället. Ha en skön söndagkväll/ Titti

    SvaraRadera
  3. Jag har inte haft novemberkaktus på flera år. Har liksom glömt att de finns. Jag gillar den vita bäst, men den andra har en annorlunda färg.

    SvaraRadera
  4. Det är länge sen jag hade en novemberkaktus. Den guldiga färgen är lite udda, den har jag inte sett tidigare.Det är fint med något som blommar i alla fall.Jag håller med om mörkret. Kl.två var det redan skumt så man får tända belysningen, urtrist, det är vad det är. Nu väntar jag på december. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.