Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 25 november 2014

Nu visar dom färg.

Pastellrosa blir mina Amaryllislökar som jag köpte.Och eftersom de blommar nu så passar det ju bra att det inte blev julröda.
Och ser ni utanför fönstret.SOL.Himlen är klarblå inte ett moln i sikte.
Vi har städat hela huset och håller på och plockar fram ljusslingor för att kolla så dom fungerar.
Ska ta mig upp på vinden och hämta ner adventsljusstakar.

Har köpt hem allt som jag behöver för julbaket så det sätter jag nog igång med i morgon
Blir saffransbullar först.
Hur har ni det skiner solen på er med?
Hoppas det.

4 kommentarer:

  1. Här är det ungefär samma med vissa variationer. Saffransbrödet är bakat idag och amaryllisarna har inte tittat upp än. Sol i förmiddags.

    SvaraRadera
  2. Härligt med solen som tittar fram ibland. Allt känns liksom lite lättare då. Ha en skön vecka/ Titti

    SvaraRadera
  3. Men hur ljuvlig kan en amaryllis vara?! Fantastisk färg. Vill bara ha!!!
    Ha det gott.
    Kram fr Törnrosa

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker färg! Jag försökte hitta något annat än julröda, men det gick inte - alltså så har jag redan nu (till 1:a advent) julröda står i matrumsfönstren. Men dom är rätt fina dom med.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.