Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 13 november 2014

Trädgårdslycka.

Det är många saker som kan göra att man känner äkta lycka i trädgården.Hade lite svårt att välja ut just det där som gör att man blir lite pirrig och glad i kroppen.
Men tror att mina Julrosor är bland dom som kan få mig att känna just så.
När dom blommar den ena efter den andra då kan jag bli stående långa stunder och bara beundra dessa härliga blommor.



Dom enkelblommande är minst lika fina som dom som är maffigt fyllda och har starka färger prickar och annat fint.


Dom här båda är bland favoriterna.
Fast det är klart att det finns många andra tillfällen när man känner trädgårdslycka..
Tex när man rensat och gjort fint i någon rabatt och man står där och beundrar resultatet då så känns det riktigt bra.

Fler tolkningar av fredagens tema hittar du 
Här.

Ha en skön helg.

23 kommentarer:

  1. Så många helt ljuvliga julrosor du har. De är bara så underbara! Jag föstår att de är trädgårdslycka för dig. HA EN FIN WEEKEND!

    SvaraRadera
  2. Mmmm...det är något visst med julrosor! Visst är de härliga, och visst blir man lycklig av dem:-)

    SvaraRadera
  3. Den lyckan förstår jag. Numera finns det ju så många olika sorter. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Så vackra, fattar inte varför de inte vill trivas hos oss???? Trevlig helg! /Lotta

    SvaraRadera
  5. Har också haft det där trivselproblemet - de är ju sagolikt vackra.

    SvaraRadera
  6. Åh, så många fina! Instämmer med föregående. De trivs inte så bra hos mig heller. Blir mest blad. Ha en fin helg. /Anette

    SvaraRadera
  7. Vilka underbara julrosor! Hybriderna har inte funkat så bra hos mig, men dom vanliga har blivit som stora buskar så nu hoppas jag att dom andra kommer igång i år också...
    KRAM
    Rolle hälsar och tackar!
    Susie

    SvaraRadera
  8. Jag förstår att du blir lycklig av dina fina julrosor. Hos oss vill dom inte riktigt trivas, för mycket lera antar jag. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  9. Julrosor är den sanna trädgårdslyckan när de börjar blomma och snön fortfarande ligger var.
    En skön helg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  10. Julrosor är så fina, är glad att de verkar trivas hos mig med. Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Nei, det er virkelig ikke enkelt å velge ut blant alt som bringer hagelykke. Fantastisk samling med juleroser du har. Dette var til stor inspirasjon. Jeg skal gi selskap til de to jeg har fra før:)
    Ha en glad helg.

    SvaraRadera
  12. Dina julrosor är magiska. Önskar de skulle trivas bättre här.
    Fin helg
    Anette

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Jo, de är fina julrosorna och en sägenomspunnen växt.Det är en ros utsprungen..
    Trevlig helg!
    Hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  14. Att få blommor att frodas och blomma det är en stor trädgårdslycka. Det är ju inte allt som gör det
    Ha en bra dag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  15. Ja julrosorna får det att pirra i kroppen. Redan nu har många av plantorna stora knoppar. Hoppas den milda höst-vintern fortsätter. För säkerhet skull har jag täckt många utav plantorna.
    Fortsatt trevlig helg!
    Birgitta

    SvaraRadera
  16. En pen samling av disse vakre plantene. Ja, de gir avgjort hagelykkefølelsen!

    SvaraRadera
  17. WOW jag måste skaffa ännu fler julrosor!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  18. WOW jag måste skaffa ännu fler julrosor!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  19. Såå fina julrosor! Jag har inte en enda men det får det bli ändring på nu.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  20. Att se julrosorna blomma är definitivt trädgårdslycka! :) Säsongen har precis börjat här med den rena vita, så vacker i det novembergrå. Önskar dig en fortsatt bra söndag.
    Kristina

    SvaraRadera
  21. danke für die tollen bilder und inspirationen!!! einen schönen dienstag wünscht angie aus deutschland

    SvaraRadera
  22. Julrosornas blomningstid är ju udda så bara det ger lyckokänsla. De är jättevackra.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.