Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 12 november 2014

Tror det blir bra.

Har kommit rätt långt på det nya täcket som ska ges bort .Får jag säga det själv så ser det ut att bli riktigt bra.
Återstår att sätta ihop med vadd och bakstycke sedan ska det bandkantas med en enfärgad kant.
Har valt ett tema med hjärtan  överallt.
Broderibilderna som jag hittat på olika gratis ställen blev så lyckade tillsammans.
Hoppas att den lilla som det är till kommer att tycka om det.


Bilden på den badande hunden är så söt.Och den lilla stickande musen passar bra där.
Har ju gjort ett täcke förut men det var ganska olikt det här.Det fick vårt första barnbarnsbarn.Detta ska ges till nästa.

Annars tycker jag tillvaron är bra trist just nu.Var ut i trädgården en stund i går och borde gå ut även i dag men jag har ingen lust för utejobb.Alla dagar är ju bara så grå grå och blöta.

Hoppas ni har det bättre.

6 kommentarer:

  1. Waooo...vilket fint täcke du gör. Det färdiga resultatet kommer att bli kanonbra.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilket jättefint täcke du gjort. Det låter litet roligt att brodera på maskin. Egentligen har jag en sådan, som jag köpte begagnad. Men någon brodertillsats medföljde inte. Jag har ännu inte känt att jag har haft behovet. Men visst ser det spännande ut.

    SvaraRadera
  3. Wow, så fint! Du är ju ett riktigt proffs! Verkligen sött med de små djuren på./ Titti

    SvaraRadera
  4. Vackert täcke! Blir ju hur bra som helst :) Bättre att vara inne och pyssla nu när det är så grått och trist ute men jag har lite kvar som måste göras ute så det blir att bara hugga in.
    Ha en fortsatt bra dag :)

    SvaraRadera
  5. Åh, så fint! Vad roligt att få ett sådant i present. Håller med dig. Inte lockar det att gå ut i trädgården. Har lite krukor med frusna och vissna blommor som jag borde slänga, men det blir liksom inte av. Får sätta barnen och gubben i arbete till helgen. Jag vågar ändå inte lyfta många av krukorna för de är för tunga för min rygg. Snart får vi pyssla med julsaker och det är ju kul ändå och vips så vänder det och våren är på gång. Det är bara att härda ut, som så många gånger förr. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Såå gulligt, den lilla som får det blir säkert nöjd. Fint att ha lite sysselsättning under den här trista tiden.Jag försöker vara ute varje dag för det är ju rätt varmt fortfarande så det går bra att pyssla lite i trädgården också. Ha
    det fint. Carita

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.