Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 14 december 2014

Den här Azalean köpte jag till jul förra året.I sommar stod den i uterummet och sedan när det började bli risk för frost åkte den ner i källaren.Så för ett tag sedan såg jag att det började bildas knoppar i topparna och i dag fick den följa med upp och står nu i ett fönster utan element under.


Tänkte först inte spara den ,men då den var så fin i bladen även sedan den blommat över,Ja då fick den stå så länge och så ner i källaren där det är lagom varmt där trivdes den alldeles ypperligt.Nu behöver jag inte köpa någon Azalea till jul.

Min snuva frodas och är allt lite sämre idag .Har ont i halsen och det är ont i hela kroppen idag.

Och på fredag kommer sonen med familj för att fira förjul hos oss sedan åker dom bort i två veckor.

Trevlig 3:e Advent.

3 kommentarer:

  1. Roligt med den fina azalean. Mindre kul med förkylning. Hoppas du mår skapligt ändå.

    SvaraRadera
  2. Våilken fin azalea. Ibland går dom bra att spara och dom blir fina, ibland lyckas man mindre bra. Vi hade en rosablommande i flera år men sen planterade jag ut den och dp klarade den sig inte. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  3. Hejsan Gunsan!
    Hoppas att din julafton har varit fin! GOD FORTSÄTTNING PÅ JULEN!
    /Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.