Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 1 december 2014

I källarens gömmor.

Dessa vaktar jag som bara den.Blå Bergvallmo.Sådde dom tidigt i höst,trodde inte de skulle gro så himla fort.Måtte jag nu lyckas hålla dom vid liv tills de går att sätta ut .Kan se det framför mig en stor svart kruka full med blommande Blå bergvallmo.
Några plantor ska dottern och hennes sambo få.Tror jag satte fyra -fem plantor i varje kruka.Dom gillade att bli om planterade.Växer så fint nu.

Har bakat kakor idag och det ska jag fortsätta med i morgon.Dottern vill ha till sitt öppet hus strax före jul.
Hon fyller 50 år på Julafton.
Ha det fint.

5 kommentarer:

  1. Lycka till med de små. Det måste vara en syn för gudar när de blommar så många tillsammans.

    /Anja

    SvaraRadera
  2. Lycka till - det går nog bra skall du se! Blå Bergvallmo är ju bland det vackraste som finns!

    SvaraRadera
  3. Vilken lycka med så många små plantor på gång. Hoppas du klarar dem över vintern och att de blommar vackert för dig. Ha det så gott/ Titti

    SvaraRadera
  4. Du har mycket spännande i din källare. Plantorna ser verkligen friska och fina ut. Håller tummarna för att de ska hålla tills det blir dags för utplantering.

    SvaraRadera
  5. Lycka till med frösådden, dom ser jättefina ut. Att ha en hel rabatt med såna måste vara en härlig syn. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.