Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 17 december 2014

Nu har dom fått riktiga blommor.

De turkosa vaserna har blivit dekorerade med djupröda Nejlikor.Den röda färgen är väldigt julröd.

En bukett som jag delade upp i tre vaser.Tycker jag var bra.

Har bytt ut de första Hyacinterna som inte ville sig alls.Dom började bra med så bara vissnade dom.Misstänker att den färgade mossan kan ha varit orsaken så den slängde jag .Hade ju köpt röda Hyacinter och dom öppnade sig så mycket att jag kunde se färgen som var så fin.Så nu gör jag ett nytt försök med de röda.
Mina små orkidéer har fått ny ny jord eller bark ska man kanske säga.

Även de här krukorna har fått nya lökar.

Det blev två rosa och två vita..Så nu hoppas jag att de här blir finare en de första.

Snart är fredagen här och sonen med familj.
Blir mysigt att träffas igen.

Ha det fint.

2 kommentarer:

  1. Detta trodde jag att jag hade sett, men så var det inte.
    Synd på hyacinterna som inte ville sig. Det är annars en av de julblommor jag gillar mest.

    SvaraRadera
  2. Såna där jättesöta vaser hade jag köpt till vår julfest som utlottningsklapp (det skulle vara något med trädgårdsanknytning) och så hade jag (alltså egentligen Rolle) med en vit och turkos pläd att värma sig med ute.
    Men jag ångrar nu att jag tog med dom här vaserna, jag skulle behållit dom själv; Den som fick paketet är min väninna glaskonstnärinnan - och hon blev inte glad precis! Typiskt!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.