Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 16 januari 2015

Årets trädgårdsplaner.

Nog var det i dag fredag den 16/1 som vi börjar med fredagsteman igen.
Och visst var det åretsträdgårdsplaner   som vi skulle berätta om.Och jag börjar med vårens.

Mina vårplaner är i första hand att få dom här Blå Bergvallmo plantorna att överleva till den dagen dom går att sätta ut.
Sen har jag den mesta städningen av trädgården kvar att göra.
Behöver fylla på med gjord och gödning i de flesta av mina rabatter.Så det finns en hel del att planera för.
Annars så har jag äntligen blivit av med en mycket envis influensa som förstörde dotterns 50-års firande som vi missade och julfirandet med sonens familj innan de for på sin tvåveckors resa.Det var inte roligt.
Nu hoppas jag att allt går bra fram till dess att våren gör sitt intåg.

Ha en fin helg.

Vill ni se mer om andras planer gå då in
HÄR

9 kommentarer:

  1. Nu är du på gång igen. Vad skönt. Jag håller tummarna för att dina blå vallmor klarar sig. Det är ingen lätt växt. Jag köpte till sist en planta, efter att ha sått i flera år./ Britt

    SvaraRadera
  2. Hej, hej Gunborg!
    Det slog mig häromdan att det är värst vad en del rabatter har sjunkit p.g.a. flera månaders regn. Så att här har du en till som får fylla på med nytt i rabatterna.
    Så skönt att höra att influensan äntligen givit vika. Nu måste du ha kanonuppdaterad immunförsvar ,-)!
    Där har du plantor för kung och fosterland! Jag har också en del men de är självsådda (skönt att slippa ta hand om ;-)!)

    Ha det gott och ta det försiktigt så här i början av tillfrisknandet.

    /Anja

    SvaraRadera
  3. Hoppas de klarar sig då. Influensan är inte kul, så trist att du missade så mycket. Själv missade jag nyåret, men det gör inte så mycket. Men vilken tid det tar att komma tillbaka! Ha en fin helg. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Även här måste det bli påfyllt i rabatterna och misstänker att det blir några nya också.
    Håller tummen för dig och fina rariteter!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Hoppas att alla planer lyckas och att all sjuka lämnar huset...krya på....=)

    Trevlig helg!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  6. Att vara sjuk det kan ta all must och inlevelser ur en. Hoppas att det är över nu och du kan göra det du vill Lycka till med plantorna
    Ha en bra helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  7. Lykke til med både plantene og helsen!

    SvaraRadera
  8. Hoppas du får hålla dig frisk nu så du kan genomföra alla dina planer.
    Sköt om dig!
    /Eva Linnea

    SvaraRadera
  9. Skönt att du mår bättre nu! Och hoppas att dina små plantor tar sig fint. Det är så hoppfullt med små blivande plantor, då vet man att våren snart är här igen./ Titti

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.