Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 19 januari 2015

En liten tulpan

Köpte tulpaner i kruka något som jag lovat mig själv att inte göra fler gånger då jag inte lyckats få knoppen att slå ut.
Men se här jag har lyckats.Så man ska aldrig säga aldrig.Och en till är snart framme.Men sedan är det en som ser ut som dom brukat göra förr när jag misslyckats.

Färilar av plåt pryder nu nätdörrarna där jag förvarar en massa vaser och lite dukar.

Blev ju ganska bra.
Sitter här och funderar på vad jag ska hitta på idag.
Kanske jag skulle sätta på tvättmaskinen .Göra något nyttigt .Får se hur det blir.

5 kommentarer:

  1. Jag brukar inte heller få tulpanerna att slå ut och se fräscha ut. Men det verkar gå ibland tydligen. / Britt

    SvaraRadera
  2. Det är så här år jag gillar tulpanerna - både de på lök och som snitt.
    Tulpaner i trädgården är jag inte så förtjust i - alltså i min trädgård. Bladen är veritabla snigelmagnet.
    Ditt skåp är jättefint!

    Äsch! Gör lite nytta och tvätta kläder ;-))! /Anja

    SvaraRadera
  3. Jag visste knappt att det finns tulpaner i kruka. Så skojigt. Står de sig längre än tulpaner i vas (när man lyckas)?

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  4. Tänkt att jag totalt missat tulpaner i kruka.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  5. Tulpan på lök är bra, man kan plantera ut löken senare. Jag köpte en hel hink med tulpaner med lök för några år sedan som jag planterade ut och dom flesta finns fortfarande kvar och blommar i rabatterna. Ha det fint, Carita

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.