Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 22 januari 2015

Min favorit perenn.

Rudbeckia den är nog den som jag är mest glad i.Speciellt den vita.Den bildar stora stånd och den blir stadig och bra lägger sig inte så lätt.


Och jag är inte ensam om att gilla den.Humlor ,fjärilar och annat kryp är lika glada dom som jag.

 Sen kommer Julrosorna i alla dess former och färger.En så fin perenn som jag bara älskar.




Likaså är jag mycket glad i liljor.Där finns ju i hur många färger och former som Julrosorna.

Till sist valde jag den här vita Vädden som jag satt i somras.Hoppas den kommer lika fint i år.En klar favorit.
Vill ni se andras favoriter så gå in
HÄR
Hoppas ni gillar mina favoriter lika bra som jag.
Ha en fin helg.

15 kommentarer:

  1. Det var många riktigt fina! Undrar om det egentligen finns någon rabattperenn man inte gillar? Kunde bli ett annorlunda tema :)

    SvaraRadera
  2. Julrosor är en favorit, så många fina färger, de är otroligt vackra. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Finfina allihop. Svårt att välja vilken som är allra finast. Roligt att du skriver att rudbeckian är stadig. Många perenner vill ju gärna lägga sig ner. / Britt

    SvaraRadera
  4. Veldig lekker Scabiosa! Beundrer solhatter veldig, men de vil liksom ikke trives hos meg.

    SvaraRadera
  5. Riktiga snyggingar! Känns som att var period har sin primadonna.
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  6. Vilken tur att andra lyfter fram alla perenner som jag är också förtjust i. Visst är både rudbeckia och liljor ba' så ljuvliga!

    /Anja

    SvaraRadera
  7. Riktiga favoriter visar du med härliga bilder.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  8. Ja men visst så fina val du gjort. Men du sååå svårt det är att välja, det finns alldelens för många så fina. Rudbeckian vill sig inte så bra hos mig det är jag lite ledsen för
    Ha en fin fredag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  9. Härliga växt val och bilder!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Många fina blommor! Den vita rudbeckian gillar jag också och den verkar trivas hos mig, det är ju inte alla växter som trivs hur mycket man än tycker om dem. Trevlig helg.

    kram louise

    SvaraRadera
  11. Fina favoriter hos dig! Jag skulle så gärna vilja att solhattar skulle trivas hos mig, men det gör de inte så bra.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Underbara bilder.....favoriter värda att visa upp....=)
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  13. Så mange vakre favoritter for både vår og sommer. Solhattene gir ekstra bonus med humler og sommerfugler som stadig kommer på besøk. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  14. Härliga favoriter! Den vita solhatten köpte jag ett ex av förra året och blev så förtjust i den så jag köpte 2 till på höstkanten. Så tacksamma och fulla av fjärilar. Julrosorna hade lite knoppar hos mig såg jag, men nu är allt täckt av snö. De trivs inte sådär jättebra hos mig tyvärr. Ha det gott /kram Anette

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.